Hur mycket ska jag ta betalt?

movi

Trådstartare
Har blivit tillfrågad om jag kan ta morgonfodring 2 dagar/v i ett annat stall,ca 5km från min bostad! Ska ge kraft inne,sätta på täcke,ut med hö i hagen,och sen ut med hästarna,det rör sig om 2 hästar!
Frågan är,vad ska jag ta i betalning? vill ju inte ta några ockerpriser,då jag känner hästägaren,men något ska väl jobbet vara värt?
Tacksam för vad ni tycker!

Sv: Hur mycket ska jag ta betalt?

tar man betalt för att göra en vän en tjänst? Kanske ger hon dig något som tack för hjälpen på eget bevåg och så kan du få hjäp tillbaka en gång. Men att hålla på och kräva betalning för allt är galet tycker jag...

Hon vill att jag ska ha betalt,det var därför jag skrev inga ockerpriser!

Milersättning med egen bil, är väl 20 kronor numera. Så det är ju minimibeloppet i så fal... eftersom det blir en mil om dagen. Men allt utöver det, får du väl ta efter eget hjärta. :bow:

Är det vid ett tillfälle eller regelbundet?

Är det regelbundet så en hundring/dag annars be att få tjänsten tillbaka en annan gång:)

Jag tycker däremot att det är självklart att du ska ha betalt. Själv skulle jag aldrig drömma om att be någon köra en mil varje morgon, ta av sin tid och sedan inte betala för det. Körersättning och en viss summa för tiden skulle jag skämmas över att inte betala för. Är det varje vardagmorgon eller bara då och då? Jättesvårt att säga ett belopp men du kan väl diskutera med din vän och höra vad hon eller han tycker är rimligt.

Ok, såg att det var två gånger i veckan. Skulle nog också säga att en hundring per dag är rimlligt.

jadu..först och främst måste du ju få tillbaka bensinpengarna (om du nu tar bilen) Sen är väl kanske 300 spänn i månaden överkomligt för båda parter? :)

oj såg nu att var 2dagar i vecan. Då är det en annan femma. trodde det bara var en engångsföreteelse. Bensinpengar och det du själv tycker är vär för att orka utföra jobbet utan att känna att du bara är snäll.

Jag tycker att det beror på hur lång tid det tar. Du ska ju ändå gå upp för att åka i väg med din bil till hennes stall och släppa ut hennes hästar. Bensinpengar kostar ju lite grann ändå även om det inte är så långt att åka. Jag skulle tycka att det vore guld värt att hitta någon som kan erbjuda sig den här servicen och skulle därför vara beredd att betala väl för det om jag hade ett eget stall.

Jag tycker ca 400-500 kr/mån eftersom du ska åka dit med din bil och drar man bort bensinpengarna så blir det ändå inte så många kronor att stoppa i egen ficka.

Skulle det bara handla om något enstaka tillfälle så skulle jag inte ta något betalt alls eftersom det då skulle ses som en tjänst och då är jag mer för "tjänster och gentjänster" :)

Det k0mmer att vara tills vidare med morgonfodring,blir ett uppehåll när jag är öperead i armen,då kan jag inte ens ta hand om min egen häst!
Och jag kan nog också tänka mig tjänster och gentjänster,men hon vill hellre betala mig och undrara vad jag ville ha..
Men nu har jag fått lite förslag,så jag vet på ungefär!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 496
Senast: tuaphua
·
Anläggning Stallägaren ska dra till utlandet och har satt upp en lapp i stallet med nåt sorts schema där hyresgästerna kan fylla i om man...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 434
Senast: Pilot
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 725
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka