Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har kanske rätt, men vad menar du isf med några Tusenlappar?1976 köpte jag en flatvalp från en uppfödare. Betalade några tusenlappar, vilket omräknat till dagens penningvärde nog innebär att dagens valpar är billiga?
Jag tog 12000 inkl moms 2017, betalade 15000 inkl moms för ett par år sedan. Kommer nog ta runt 16500 för valparna nu i vinter. De flesta valpar i min ras är dyrare än så, speciellt om de är odugliga färgglada sporthundar. Arbetshundarna ligger nästan alltid några tusenlappar lägre.
Utställning eller jaktlabbe? Är det någon skillnad i pris mellan varianterna?21k, labrador år 2023.
Utställning eller jaktlabbe? Är det någon skillnad i pris mellan varianterna?
Undrar samma sak för alla ”uppdelade” raser, så om någon annan vet svaret för en annan ras får ni gärna säga
Utställning eller jaktlabbe? Är det någon skillnad i pris mellan varianterna?
Undrar samma sak för alla ”uppdelade” raser, så om någon annan vet svaret för en annan ras får ni gärna säga
Oj, jag visste inte ens att det fanns en utställningsvariant av någon setter! Kanske borde göra en tråd om delade raser också…Har ingen koll på utställningsvarianten men
en setter med jaktlinjer ligger runt 20.000 nu
Jo de röda är väl fler utställningsavlade än jaktOj, jag visste inte ens att det fanns en utställningsvariant av någon setter! Kanske borde göra en tråd om delade raser också…
Det gör det, tyvärr. Så är det ju med de flesta raser idag som i grunden är arbets-/jakthundarOj, jag visste inte ens att det fanns en utställningsvariant av någon setter! Kanske borde göra en tråd om delade raser också…
Hallå? Schäfer dåå?Kollar på flera raser som nästa hund. Perro de aqua espanol och mellanpudel är det väl främst. Perron ligger oftast på 25 000 kr verkar det som och mellanpudel 25-35 000 kr, och det är mycket känner jag men det är ju bara att spara på och se glad ut.
Löwchen lär det också bli längre fram, de verkar ligga på 20-25 000.
Hallå? Schäfer dåå?
Min kostade 18 och är från arbetande föräldrar med fina meriter i vallning.Varför är det så? Dvs att en arbetshund i regel kostar mindre? Vad är logiken i det?
Varför tar du inte vad man brukar ta idag (18-20.000?).
För att sporthundarna säljs till överpriser för att de har så stor marknad. Arbetshundsköpare är inte ute efter sport/sällskapshundar.Varför är det så? Dvs att en arbetshund i regel kostar mindre? Vad är logiken i det?
Varför tar du inte vad man brukar ta idag (18-20.000?).
Kullen min JRT föddes i 2009 såldes för 8'/valp. Jag fick min lilla hund gratis för att jag hjälpte uppfödaren och att lilla hund hade ett överbett. Fin stamtavla med aktiva stallhundar och inte avlade på jakt. Hon är verkligen världens bästa stallhund. Kollade på valpar i våras och såg att priserna dubblats under dessa år. JRT verkar ligga på runt 15' minst nu.
Vill dock ha en Chihuahua som nästa hund och de verkar ligga på minst 25-30'. Tycker dock det är vansinnigt svårt att hitta uppfödare.
Det är mycket pengar, men dyrt? För random blandras, ja. Inte för en reggad hund med bra stam. Det kostar mycket att föda upp bra hundar.Jag tycker att hundar (precis som hästar) är helt sjukt dyra idag.
25k är asmycket pengar.
Jag tycker att många hundar inte är så jäkla bra utan ok.Det är mycket pengar, men dyrt? För random blandras, ja. Inte för en reggad hund med bra stam. Det kostar mycket att föda upp bra hundar.