Jag har bostadstillägg. Har haft tillägg eller bidrag sen jag flyttade hemifrån. Är 40 och flyttade hemifrån när jag var 23Som äldre kan man få bostadstillägg. Tror det dock bara kan erhållas om man är pensionär.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har bostadstillägg. Har haft tillägg eller bidrag sen jag flyttade hemifrån. Är 40 och flyttade hemifrån när jag var 23Som äldre kan man få bostadstillägg. Tror det dock bara kan erhållas om man är pensionär.
Nu var det bostadsbidrag jag skrev om.Som äldre kan man få bostadstillägg. Tror det dock bara kan erhållas om man är pensionär.
Vad är skillnaden?Nu var det bostadsbidrag jag skrev om.
Tack, jag vet för jag har själv bostadstillägg, som kan fås om man är ålderspensionär eller har sjuk- eller aktivitetsersättning.
Det är två helt skilda saker.
Fast du bor väl i Sverige?Jag har bostadstillägg. Har haft tillägg eller bidrag sen jag flyttade hemifrån. Är 40 och flyttade hemifrån när jag var 23
Ibland går inte hissen ända upp. Vet ju att ts bor i Tyskland och jag läste det dessutom strax innan jag skrevFast du bor väl i Sverige?
Jo men diskussionen gäller ju Sverige. Vet att ts bor i TysklandFast du bor väl i Sverige?
Vad bra!Jag har bostadstillägg. Har haft tillägg eller bidrag sen jag flyttade hemifrån. Är 40 och flyttade hemifrån när jag var 23
Ja, han intalar nog henne att så är fallet. Och ingenting kommer ändras om inte hon ändrar på det tyvärr. Makten ligger i hennes händer, inte hans.Vi har pratat om olika alternativ men hon menar att allt är omöjligt.
Mest troligt, normaliseringsprocesser?Oj.
Vad håller henne kvar?
Ja, den är ju väldigt stark.Mest troligt, normaliseringsprocesser?
Trots att hon jobbar deltid för att hinna städa för att han inte är nöjd?! SjuktKnappast enligt mig. De betalar hälften av allt.
Grejen med sådana män är ju att även om hon så var arbetslös för att kunna städa, så skulle han hitta något att klaga på. Det är inte städningen i sig som är problemet. Problemet är hans behov av att bete sig som ett as mot sin partner.Trots att hon jobbar deltid för att hinna städa för att han inte är nöjd?! Sjukt
Det där är ju inte att ta "hänsyn" till honom; han kräver underkastelse och kontroll. Jag undrar om det finns annat han också kräver "hänsyn" till? (Ser nu att ja, det finns...)Ja, jag är väldigt frågande. En god vän till mig får aldrig prata i telefon när partnern är hemma. Jag tycker att det är helt orimligt att förbjuda en sån sak. De bor i ett hus så det finns plats att gå undan på. Detta är inget nytt, hon har haft det så alltid och tycker att det är rimligt. Mig irriterar det faktiskt. Jag har givetvis inte med det att göra så jag avreagerar mig här istället.
Hur långt är rimligt att gå för husfridens skull? Trösta mig med annat som känns orimligt i ett förhållande.
Jo, precis så är detGrejen med sådana män är ju att även om hon så var arbetslös för att kunna städa, så skulle han hitta något att klaga på. Det är inte städningen i sig som är problemet. Problemet är hans behov av att bete sig som ett as mot sin partner.
Wow vilken grej!!Det finns försäkringar som kan hjälpa vid våld i nära relationer. Hjälper dock inte TS men kanske någon annan som läser tråden: https://www.folksam.se/forsakringar/hemforsakring/vald-i-hemmet
Partnern är inte våldsam, men kontrollerande.Det finns försäkringar som kan hjälpa vid våld i nära relationer. Hjälper dock inte TS men kanske någon annan som läser tråden: https://www.folksam.se/forsakringar/hemforsakring/vald-i-hemmet
Dvs våldsam relation. Psykisk, inte fysiskPartnern är inte våldsam, men kontrollerande.