Hur mycket äldre är er kille/tjej än ni ??

Som frågan lyder hur mycket äldre är er kille/tjej än ni själva i förhållandet ?

Jag skämms inte övet vårt förhållande fast det skiljer 16 år mellan oss jag blir 31 i år och killen 47 i år , åldern har ingen betydelse !
Det skiljer 2 månader mellan oss.

Jag tycker att i vissa sammanhang kan åldern ha betydelse.
Jag är 39
Om jag skulle vilja ha barn så skulle jag inte välja någon som är tex 16 år äldre. Eftersom då skulle han vara 55.

Såna saker.

Sen kan personer kännas yngre eller äldre som personer.
Det gjorde min mamma. De fick barn. Inte helsyskon till mig alltså.

Som frågan lyder hur mycket äldre är er kille/tjej än ni själva i förhållandet ?

Jag skämms inte övet vårt förhållande fast det skiljer 16 år mellan oss jag blir 31 i år och killen 47 i år , åldern har ingen betydelse !
Jag fyller 52 i sommar och min karl fyller 64. Har oftast haft 5-10 år äldre karlar utom när jag hade min 30-årskris och skaffade en toyboy som var nio år yngre. :p Det skilde 13 år mellan mina föräldrar, och mamma sa alltid: När en av oss dör ska jag skaffa ett B&B. Det var på skoj naturligtvis, hon trodde ju såklart att hon skulle överleva pappa. Men icke, hon dog när hon var 69 och pappa dog ett halvår senare bara för att han inte ville leva utan henne, tror jag.

Jag har personligen lite problem med stora åldersskillnader eller rättare sagt problem med mig själv och min reaktion :rofl:... Det har att göra med tankar som när x var 18 år var y i blöja (eller inte ens född) = Pedofili = vidrigt äckligt... tar några minuter tills jag kan släppa det och inse att vuxen + vuxen = okej :up: Men första reaktionen är verkligen avsky :o

Min man är 4 år äldre :)

Jag är lite över året äldre.
Har alltid trivts bäst och dragits till ganska jämnåriga partners. Varför vet jag inte för jag har vänner i väldigt varierande åldrar.

Det skiljer bara ett halvår på mig och min sambo, båda blir 26 i år.
Han är den yngsta jag varit tillsammans med, tidigare har det varit ett spann på 3-9 år äldre.
Tycker att personligheten styr det mesta, en av mina bästa vänner är 27 och tillsammans med en 41-åring utan att det är någon som reagerar direkt över deras åldersskillnad. En annan vän är tillsammans med en jämngammal, men många tror att han är betydligt yngre pg a att han är väldigt omogen.

Min Kille är 4 år äldre än mig, tycker det går alldeles utmärkt. Märks att han är lite mognare, vilket jag föredrar.
4 år är också helt okej åldersskillnad när man går i pension, jobbigt om den andra går mycket tidigare.

Min partner är ett år äldre än mig. När vi träffades visste jag inte hur gammal han var och jag tvivlar på att det hade gjort någon som helst skillnad för mig om det hade visat sig vara en större åldersskillnad mellan oss.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
509
Senast: Fetaost
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 799
Senast: Claraclara
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 354
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V