A
Annapanna
Undrar om det är någon här som har tips på fysisk träning för att muskla upp hunden, speciellt framtill?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Cykling bygger inte på långa vägar så mycket muskler som exempelvis klättring gör, skritt i terräng och simning. Cyklingen är bäst för att få upp ett bra flås på hunden, men vill man bygga ordentligt med muskler måste man variera med annat.
Btw, någon som har tips på var man kan köpa klövjeväska till liten vovve (dvärgpinscher)? Vi tänkte ev börja med (dags-)vandringar till försommaren.
Jo jag vet. Och Kaiser får bära ca 1/10 av vad Piru får Just nu väger han omkring 4 kg, men när han biffar till sig på sommaren lägger han på sig ca 1 kg. Jag kan surra fast två PET-flaskor med vatten på ryggen, så ser han ut som en rymdhund...Om du tänker till med detta med klövjeväska till en så liten hund att den ska bära 1/4 av sin vikt så kan du ha det mer eller mindre i fickan för din hund.
Som Piru som väger 45 kilo ska bära max ca 10-12kilo i sin väska.
Citerar mig själv i fetstil för att se om någon har något svarDet är mer för att han ska få bära något, än att det ska underlätta vår packning. Men det kanske inte är så mycket styrketräning för en hund att bära på ryggen?