Sv: Hur mkt krav kan man ställa inom ridning för barn?
*kl*
Tänkte bara berätta att idag va fjärde lektionen,och det går superbra!
Gruppen som hon skulle vart i från början ändrade till tidigare tid,och då kunde inte jag,så då va alternativet en grupp duktigare...jag va ju nervös och skeptisk
Hon va den enda som inte kunde rida lätt ordentligt (har ju nästan bara ridit barbacka),men så idag släppte det och hon gjorde det kanon!
dom första tre lektionerna fick hon som tur ha samma häst som på ridlägret och det gjorde ju såklart sitt
På lägret lärde hon sig otroligt mkt!
Hon har galopperat på varje lektion, trots att hon egentligen inte gjort det innan, hon kunde inte ens galoppskänkel, men sa inget till läraren utan bara susade med
Hon är visst tuffare än jag tror ibland.
Fördelen med all barbackaridning är, att när ungarna ska sitta ner i traven, så sitter hon som gjutet *stolt*
Hon va med skolan på bibblan , och där lånade hon hem 2 ridböcker så nu läser hon på för fullt om ridvägar etc. för hon har nämligen strulat till det ibland,när de ska vända snett igenom osv.
Och idag gick det som sagt superbra!
Hon har hoppat oxå, och ska snart va med på en CR på sin lägerponny.
Det enda hon fortfarande är lite ängslig är vid hanteringen av hästarna, men det kommer väl. Jag är heller inte alltid världens modigaste
Och så är ridläraren supergo