hur mkt e feber hos en hund?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare HeRomer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 7 281
H

HeRomer

har bråttom..
min har 38,9 o har hosta/kräk reflexer!!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: hur mkt e feber hos en hund?

Ok..

men hon har hostat sen igår em o hållt på hela natten. o gör det mer o mer när hon rör på sig.. Va kan det va? hon har ätiti o druckit o s.. först trodde ja att det va ngt hon hade i halsen men det blir ju ej bättre .. nu är det lugnt då hon ligger still..

Kennelhosta?

Omkring 38-39 grader räknas som normalt för hund som sagt, men det beror ju helt på vad individen har för egen temp i vanliga fall. Om en hund som ligger stabilt på 37,8-38,0 i vanliga fall (som några av mina gör) plötsligt har 38,9 i viloläge utan yttre påverkan så är det ju ändå en övertemp för just den hunden...

ok tack.. tempade den andra ja ahr o hon hade 38,5.. me ska vänta e elelr två dar sen se om det försvinner...

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 895
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 365
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 175
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka