Hur märker jag om hon är dräktig?

Kissing Spine

Trådstartare
Börjar få vissa aningar (eller så är jag bara överanalytisk...) om att min lillsessa ska ha bebisar. Absolut inte planerat, hon ska kastreras om ca. en halv månad då hon varit för liten innan. Nå, vi tror att hon har löpt eller börjat löpa för det var ett tag för ett par veckor sedan som hon bara gick och strök sig mot allt och "lade upp sig".

Så, min fråga är, OM hon nu är med ungar, hur märker jag det? När märks det? När börjar tex. juvren (säger man det om katter :confused: ) att fyllas?

Sv: Hur märker jag om hon är dräktig?

Åk in direkt och få henne kastrerad! Är hon tidigt gången i dräktigheten gör man abort samtidigt. Du slipper alla problem kring en oönskad kull, och om hon varit för liten att kastreras är hon sannerligen inte stor nog att bli mamma.

Vid runt 21-dagars dräktighet blir spenarna tydligt rosa, istället för gråvita som de är i vanliga fall. För en förstagångshona kan det synas ännu fortare.

Hur långt in kan man göra en abort då? Om de kommer blir de såklart välkomna och de ska få alla möjligheter till ett gott liv, men känner att hon är för liten för detta :crazy:. Hon är född i mitten av augusti så hon är 9,5 månader och inte spec. stor i kroppen. Nu är ju ingenting säkert men om... Pratade med vet. för två veckor sedan och hon tyckte att det var för tidigt än, men det blir nog sjutton att åka in med henne så fort det bara går. Hon är inte speciellt rund så ooom hon är med ungar så är hon nog inte så långt gången ändå...

Nu ska här tittas på tuttar ;).

Första veckorna ska det nog gå bra, jag har aldrig frågat exakt för det kan ju aldrig bli aktuellt för oss. Vad är det för vet som säger att det är för tidigt att kastrera? En utegående katt hade jag kastrerat vid 4,5-5 månaders ålder, hellre en tidig kastrering än en tidig kull. Det är ju tråkigt att riskera sin lilla hona för en dräktighet som inte ens var önskad, det räcker med oron när man har planerad kull...

Jaa... Hon är väldigt duktig iaf. Håller på med hästar främst men även katter och hundar. Jag har inte så stor koll på kastrering så har lyssnat på mamma och henne. Har iaf pratat med mamma så vinfår se hur vi gör nu :).

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 664
Senast: Enya
·
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 757
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Bästa Buke, hjälp mig att reda ut mina tankar. Vi har som bekant en kastrerad dvärgpinscherhane som är 7 år, han är okomplicerad på alla...
2
Svar
39
· Visningar
4 742
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar