Hur mår era hästar i värmen????

M

marina w

Min ena häst han har helt tappat lusten och energin märkte det igår när den riktiga värmen kom. Vill inte ens ut ur stallet pga.hettan. Han är inte vidare kul att rida under sommaren. Man får verkligen ta det lugnt och acceptera att han blir så slö i värmen. Hur blir era hästar? Kan inte minnas att han var riktigt så här slö förra somaren, det verkar ärligt talat som han fått en chock av att värmen kommit så fort. Den andra är inte heller nåt vidare pigg men snäppet bättre i alla fall
 
Sv: Hur mår era hästar i värmen????

Det kan verkligen suga musten ur en häst när värmen slår på såhär fort. Har ett halvblod här hemma som blir slö och trött, men brukar köpa mer energi rikt foder och tillskotts foder för att hon ska få mer energi. Det brukar funka kanon på henne, hon är ju itne som hon är på hösten/våren men betydligt piggare! Lycka till. :)
 
Sv: Hur mår era hästar i värmen????

Mitt sto har också "tappat sugen", men det blev lite bättre när jag köpte en vagn och började köra igen. (Efter ett års uppehåll). Jag tror att de har lite svårt att ställa om sig när värmen kommer så fort. Man får väl vänta och se, låta pållen ta det lite lugnt ett tag och rida på kvällarna istället.
Att det blev bättre med vagnen beror på att hon älskar att bli körd.
 
Sv: Hur mår era hästar i värmen????

Ellinor * skrev:
Det kan verkligen suga musten ur en häst när värmen slår på såhär fort. Har ett halvblod här hemma som blir slö och trött, men brukar köpa mer energi rikt foder och tillskotts foder för att hon ska få mer energi. Det brukar funka kanon på henne, hon är ju itne som hon är på hösten/våren men betydligt piggare! Lycka till. :)

Han får energifoder men inte så mycket kanske ska öka. E lite orolig nu bara eftersom de släppts på bete vill ju inte att det blir för kraftigt. Men usch det har verkligen sugit musten ur honom, han är som en zombie:( Nu känns det nog skönt framåt kvällen när det är svalare ute
 
Sv: Hur mår era hästar i värmen????

*KL*

Mina är helt obekymrade av värmen och är tvärpigga oavsett. Både nu och sen när det är högsommar och 35 grader varmt. Men har man ökenracers så har man :devil:

/Alexandra - med arabiska fullblod
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 192
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 333
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 183
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp