Nej, min behandlades aldrig i lederna. När han var in på Ultuna först (innan det var konstaterat attd et var erlichios) så ville d eju inte spruta för det var för många leder (5 st, och så ryggen) samt att det kommit efter vila så de förstod inte hur han kunde fått det.
Sen när han efter ett halvår fick rätt diagnos så reagerade han i alla ben innan behandling, men var ren efter behandling. Fick dock som sagt kortison efteråt för att ta bort den sista stelheten.
Och sen gick han på lååågfart ett år (tog det väldigt lugnt) och vetbesiktigaes 10 månader efter behandlingen och var då ren (utom en markering högt h.b. men han hade gått omkull dagen innan).
Sen reds han ju hela vintern, började träna på allvar på våren. Blev dock halt h.f. i juni, armbågsledsinflammation i sviterna efter en sträckning i januari. Sen hann jag rida 2 månader och sen var det klippt igen, men den här gången hasen på v.b. Fast det visade sig ju bero på en defekt i själva hasen (det saknas en stor bit). Så han har aldrig haft ledtrassel som har med erlichiosen att göra sen han behandlades. Inte haft ont i ryggen etc heller (utom när han blivit blöt/kall, men han har lindrig kissing spines och är känslig i sin rygg).
DÄREMOT så kändes han till och från knackig ganska länge efter att han var frisk från erlichiosen. Jag nojade järnet i början, men lever numera HÅRT efter mantrat "En gång är ingen gång, två gånger är alarmerande och tre gånger innebär en klinikresa". Vissa dagar känns han inte hundra, utan knackig etc, men då ändrar jag bara ridning efter det så vi bara lallar i skogen. I 9 fall av 10 är han helt okej dagen efter, i undantagsfall är det två knackiga pass i rad. Då nojar jag. Är det tre sådana i rad eller nära inpå varandra så åker vi till klinik. Hitills har jag alltid haft rätt när jag låtit känslan avgöra.
Så, jag skulle tro att han fortfarande kan ha aningens problem efter erlichiosen, men inte så det stör honom, utan bara att han har dina dåliga dagar då han inte är på topp. Men inte så att det stör eller märks på vetundersökningar eller så.