Sv: Hur mår era elichias hästar????
Jag är jätteglad för fölisen, det ska bli så spännande!! Första både för mig och för Lady
Crusse får gärna bli gudfar, jag har inte skaffat nån sån ännu
Vad roligt att han mår bra! Så glad jag blir! Ni om några är så värda det, som ni har kämpat i många år!
Vad mallig han ska bli..
Vi håller alla tummar, tassar och hovar här i skogen för att det blir ett mycket vackert och friskt föl, vad spännande det måste vara, en liten Baby-Lady..
Vem är pappsen?
Du om någon vet hur glad jag är över Crusses mirakulösa återhämtning. Det såg ju ganska mörkt ut ofta, många var de dagar då jag nästan nästan gav upp och var nära att boka en tid med himlen åt honom.
Men någonstans har man väl alltid hoppats att han skulle pigga på sig, om så än bara lite. Det är väl just det som hållt honom vid liv så länge. Sen hans glada busiga humör, han är ju alltid vild och pigg, en riktig liten spjuver som alltid hittar på hyss. Han har hela sjukdomstiden haft den där gnistan i ögonen kvar och vi har vart oerhört noga med hans livskvalité.
Att vi nu idag, ett år efter PG beslagen sattes på står här med en till synes helt frisk Cruss, det kunde jag inte ens våga drömma om, men under har ju hänt förr, och faktiskt så kommer de alldeles säkert att ske igen.
Så alla ni med hästar som drabbats av den otroligt dryga Ehrlichios och dess efterverkningar av biljoner typer, ge inte upp, för någonstans finns det nog en lösning för er häst, om inte annat så kan det ju bli som för oss. 6 år efter första symptom så är han äntligen normal igen!
Fast visst kommer man att ta det lugnt med igångsättning, för jag tror inte att han någonsin kan bli en fullt ut fungerande häst som han var innan detta. Men han kan vara en frisk och pigg skogsmulle att träna lite enklare grejer med, bara för skoj.
I början av hela denna karusellen så sa den första behandlande veterinären att detta skulle ta enorm tid, vi skulle bli tvungna att vänta ut sjukdomen, den skulle läka ut men det kunde ta mycket lång tid innan allt var ur systemet. Så verkar det ju också ha vart fallet.
Själva E verkar ju hyggligt lättbehandlat idag mot för 5 år sedan, det som är det värsta är de efterföljande sjukdomar som man får på köpet. Tex nervproblemen, balansproblemen, inflammationerna som bara flyttar runt till olika ställen, muskelstelhet och muskelömhet, de konstiga "hältorna" som bara dyker upp för att sen helt plötsligt vara borta igen. Det är en mystisk sjukdom detta och jag verkligen önskar att dom finner ett vaccin eller något..