Hur många TV/Skärmar har ni?

Bor i en 3a 2 personer, vi har 2st tv apparater. En i vardagsrummet, den används nästan bara när jag jobbar kväll.
Den i sovrummet används varje dag då vi gärna tittar på en film tillsammans innan vi somnar.
Sen 2 datorer, tittar mycket på Netflix och liknande under tiden vi spelar.
En platta som används mer och mer sällan. :) Tycker inte det är jätte mycket då vi använder allt, ja kanske skulle kunnat klara oss utan paddan och tvn i vardagsrummet. :)
 
Två vuxna, en 88 kvm stor 3:a, 1 st TV i vardagsrummet och den används inte dagligen. Inga plattor. Två laptops men de används inte för film/TV. Två smartphones men de används inte heller för film/tv.
 
Jag är sugen på att sätta in en TV i vårt sovrum. Jag har en ståendes nu och funderar på att sätta upp den så man kan se program. Upplever att kika på mobilen blir för litet.
Ligger du mycket i sängen och tittar på mobilen? Andra tider än innan sovdags? Då kanske du ska sätta in en tv istället.
Jag hör till skaran som inte vill ha tv i sovrummet, tittar inte på skärm innan sovdags. För då får jag en dålig sömn helt enkelt. Men det är ju olika såklart, vi är alla olika ;)
 
Jag har en tv i vardagsrummet, en mobil och en laptop. Laptopen kollar jag aldrig film, serier eller tv på utan är det något jag vill se på den så kopplar jag så det spelas upp på tvn. Kan hända att jag kollar lite på mobilen, men oftast så är det tvn som gäller vid film- och tv-tittande. Tv i sovrummet är ett absolut big no hos mig.
 
Radhus 4rok, där bor jag och mina barn.

Vi har varsin mobiltelefon.
I vardagsrummet har vi en (med dagens mått mätt) liten tv.

9-åringen har en likadan tv på sitt rum som enbart är kopplad till xbox och Wii.
16-åringen har en Chromebook via skolan.

Thats it!
Alla är nöjda och glada.

Jag vill inte att barnen ska ha tv på sina rum för det är så himla mycket mysigare när vi kollar tillsammans.
 
En vuxen, två barn.
En tv som är datorskärm. En bärbar dator som används oerhört sällan. Tre telefoner varav en arbetstelefon, plus jobbdator.
 
Jag är sugen på att sätta in en TV i vårt sovrum. Jag har en ståendes nu och funderar på att sätta upp den så man kan se program. Upplever att kika på mobilen blir för litet.

Dock har vi en jäkla massa TV/data skärmar och började fundera på hur vanligt det är.

Min mor har TV i vardagsrum och kök samt en platta hon tar med ut och kan sitta med.

Min bror har tv i vardagsrum och alla sovrum (3st) + plattor

Om jag sätter upp denna har vi en i vardagsrummet, en i köket (används knappt) tonårssonen har en TV + platta samt i vårt sovrum Misstänker att den i sovrummet knappt kommer användas men nu står TV:n på golvet inne i ett gästrum (vi har redan skänkt bort en TV)

Så hur bor ni och hur många TV/plattor/Skärmar har ni?

För att ha så mycket skärmar som jag har så ser jag väldigt lite på TV :rofl:

Vi har en TV och en bärbar dator i vardagsrummet. I köket finns det en bortglömd surfplatta som aldrig används i någon tidningshög i något skåp.. någonstans...
Uppe i kontoret har min gubbe en bärbar dator och det är nog den enda skärmen på övervåningen.
Det är de skärmar som vi har förutom varsin mobil. I sovrummet ska man sova så det bästa är nog att inte ha någon TV där som riskerar att störa sömnen.
 
Jag och nioårig dotter bor på 105 kvm.
En TV i vardagsrummet.
En i mitt sovrum men den används nästan aldrig. Tror att den är igång 1-3 gånger per månad.
Jag har en mobiltelefon och en platta. Jag sover med plattan igång vilket inte stör min sömn ett dugg utan jag sover som en liten gris oavsett :p
Dottern har varken telefon eller platta. Hon får låna min platta någon enstaka gång per månad och i övrigt får hon nöja sig med vanlig TV. (Tack och lov gillar vi i stort sett samma program :D )
 
Vi kommer vara två vuxna på 65 kvm.
En tv i vardagsrummet, en stationär dator för killens spel och varsin mobil.
Jag har även en padda, används bara när jag reser.
Tittar inte mycket alls på tv/film/serier.
 
Jag bor i en tvåa på 50 kvm. Tidigare har jag bara bott i ettor sen jag flyttade hemifrån och det jag önskade mest var ett sovrum som kunde vara fritt från skärmar. För mig är det lyx att kunna ha tv och dator men slippa det i sovrummet, så skulle aldrig sätta in tv där.

Nu har jag en tv och en laptop i vardagsrummet, skulle aldrig ens ta med laptopen till sängen.
 
Jag är sugen på att sätta in en TV i vårt sovrum. Jag har en ståendes nu och funderar på att sätta upp den så man kan se program. Upplever att kika på mobilen blir för litet.

Dock har vi en jäkla massa TV/data skärmar och började fundera på hur vanligt det är.

Min mor har TV i vardagsrum och kök samt en platta hon tar med ut och kan sitta med.

Min bror har tv i vardagsrum och alla sovrum (3st) + plattor

Om jag sätter upp denna har vi en i vardagsrummet, en i köket (används knappt) tonårssonen har en TV + platta samt i vårt sovrum Misstänker att den i sovrummet knappt kommer användas men nu står TV:n på golvet inne i ett gästrum (vi har redan skänkt bort en TV)

Så hur bor ni och hur många TV/plattor/Skärmar har ni?

För att ha så mycket skärmar som jag har så ser jag väldigt lite på TV :rofl:
1 tv i vardagsrummet
2 jobbdatorer
1 hemmadator
2 paddor

2 vuxna och 2 barn
 

Liknande trådar

Hemmet Vi bor i ett enplanshus på ca 145 kmv och är i valet och kvalet om vi ska göra vissa förändringar. Varken jag eller min sambo är...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 535
Senast: Jerseyite
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 394
Senast: Calmiche
·
Hemmet Halloj Du som har en luftvärmepump, är du nöjd med den? Drar den mycket el? Jag har funderingar på att investera i en luftvärmepump...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 553
Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 592
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp