Hur många TV/Skärmar har ni?

Jag är sugen på att sätta in en TV i vårt sovrum. Jag har en ståendes nu och funderar på att sätta upp den så man kan se program. Upplever att kika på mobilen blir för litet.

Dock har vi en jäkla massa TV/data skärmar och började fundera på hur vanligt det är.

Min mor har TV i vardagsrum och kök samt en platta hon tar med ut och kan sitta med.

Min bror har tv i vardagsrum och alla sovrum (3st) + plattor

Om jag sätter upp denna har vi en i vardagsrummet, en i köket (används knappt) tonårssonen har en TV + platta samt i vårt sovrum Misstänker att den i sovrummet knappt kommer användas men nu står TV:n på golvet inne i ett gästrum (vi har redan skänkt bort en TV)

Så hur bor ni och hur många TV/plattor/Skärmar har ni?

För att ha så mycket skärmar som jag har så ser jag väldigt lite på TV :rofl:
Vi har en TV.

(Vi har just nu i huset tre dataskärmar med dator till, stationära (min (som jag också nu använder som jobbdator hemma), mannens, mannens jobbs) två fungerande ipads (min o sons gemensamma och mans) och två nära icke fungerande någonstans.)
 
1 tv vardagsrummet - den vi anvönder mest. Kollar mkt serier på tex netflix och på playtjänster. Spelar ps4 på den med.

1 tv sovrummet - slökollar mest eller spelar ps4.

1 tv dotterns rum dock ej i kopplad, var tänkt till tv spel.

1 laptop där dottern mest kollar youtube och netflix

1 stationär dator - dotterns spelande och skapande

1 platta men används mest på resande fot
 
Bor ensam i en etta, har bara en laptop. Används till allt, fast jag streamar aldrig TV-tjänster.
 
Två vuxna, lägenhet på 60 kvadrat.

Vi har en TV i vardagsrummet som används till tv-spel och streaming, har inga "vanliga kanaler".
Utöver det så streamar vi film/serier på sambons surfplatta.

Båda två har varsin smartphone och stationär dator, sambon har även en laptop till studier men ingen av datorerna används till tv-tittande.
 
Två vuxna, hus på ca 120 kvm

Tv i vardagsrummet för streaming etc
Tv allrum övervåning för tv-spel
Stationär dator på övervåning för sambons musikskapande/arbete
Laptop som ligger och dammar

Varsin smartphone + varsin arbetsdator (men används bara vid arbete såklart)
 
Ingen tv, har en dator (laptop), surfplatta och mobil. Inget av det används till att titta på film/serier, eller ja, det händer väl någon gång ibland, men ytterst sällan, dock julkalender varje Deceber :D
Hade förut en gammal lådformad tv + dvd-spelare som användes just till dvder, alltså ingen tv-utsändning på den. Vill helst skaffa en projektor och filmduk till dvd-spelaren, men det är snordyrt, så funderar på att skaffa en såndär liten portabel dvd-spelare med skärm (ser ut typ som en laptop fast istället för tangentbord är där alltså en dvd-spelare).
Vill inte ha någon stor, ful skärm som står och tar plats, speciellt när vi bor så trångt och vi ändå använder det så sällan.

Edit: Glömde skriva hur vi bor, ett barn och en vuxen i två rum (sovrum och vardagsrum).
 
Senast ändrad:
En tv i vardagsrummet, har dock inga tv-kanaler utan streamar ibland någon serie.
Har en dator, ser ibland någon serie i sängen. Vill absolut inte ha en tv i sovrummet.
 
Jag har två TV varav en som inte används. En dator och en platta (som jag streamar till TV:n om jag är hemma.

Aldrig att det kommer in en skärm i sovrummet, det är som @Malibu_Stacy säger inte bra för sömnen. Jag är dessutom sömnstörd och en skärm skulle göra det ännu värre.
Jag har en sömnstörning, men somnar faktiskt bättre med tv på än utan. Men det måste vara rätt slags program med en viss "ljudbild" och inte för intressant eller för ointressant program.
Jag har alltså vissa program jag kör som "somnaprogram".
 
Jag bor i en 2:a och har en 1tv (i sovrummet) och en laptop.

Särbon bor i en liten etta och jag har räknat till 11 olika slags skärmar i bostadsrummet... Där är kanske drygt hälften i dagligt bruk och de andra vid behov....
 
Två vuxna och en tvååring i hus på 160kvm,två våningar.
Vi har en tv i vardagsrummet, en platta, två mobiler samt två gamla bärbara datorer privat. Datorerna används nästan aldrig dock.

Vi har också varsin jobbmobil och varsin jobbdator som är hemma titt som tätt pga distansjobb, men de används ju främst för just jobb.
 
Jag är sugen på att sätta in en TV i vårt sovrum. Jag har en ståendes nu och funderar på att sätta upp den så man kan se program. Upplever att kika på mobilen blir för litet.

Dock har vi en jäkla massa TV/data skärmar och började fundera på hur vanligt det är.

Min mor har TV i vardagsrum och kök samt en platta hon tar med ut och kan sitta med.

Min bror har tv i vardagsrum och alla sovrum (3st) + plattor

Om jag sätter upp denna har vi en i vardagsrummet, en i köket (används knappt) tonårssonen har en TV + platta samt i vårt sovrum Misstänker att den i sovrummet knappt kommer användas men nu står TV:n på golvet inne i ett gästrum (vi har redan skänkt bort en TV)

Så hur bor ni och hur många TV/plattor/Skärmar har ni?

För att ha så mycket skärmar som jag har så ser jag väldigt lite på TV :rofl:

Jag bor i en 2:a och har en skärm, eller ja två med mobilen :) skulle aldrig sätta in i sovrummet!
 
Jag har en sömnstörning, men somnar faktiskt bättre med tv på än utan. Men det måste vara rätt slags program med en viss "ljudbild" och inte för intressant eller för ointressant program.
Jag har alltså vissa program jag kör som "somnaprogram".

Jag med! Brukar numera använda telefonen för att minska ljuset men somnar alltid till någon film eller serie, det är dock enormt viktigt att det är "rätt" typ av program.
 
Vi har en tv i vardagsrummet. Sen har jag och maken en gemensam laptop och varsin telefon.

Just nu när jag jobbar hemifrån har jag även jobbdator (laptop) och stationär skärm i arbetsrummet.
 
Vi har många, men mycket beror det nog på att sambon jobbar inom IT och har intresset.
Även jag jobbar en hel del med datorn/telefonen som verktyg.

3 st tv-apparater, hade en i sovrummet också förut, men den användes typ aldrig. Sambon skulle gärna vilja ha en i sovrummet dock.
3 st paddor som används, 1 till ska väl börja användas.
2 st bärbara datorer + sambons jobbdator och 3 st stationära.
2 mobiltelefoner.
Har även en läsplatta, men har inte börjat använda den än.

2 vuxna och 2 barn. Vi bor i hus och har totalt 3 plan inklusive källaren.
 
En tv och en projektor, i vardagsrummet.
Stationär dator i arbetsrummet, med några skärmar.
Varsin laptop och varsin mobil, plus en gammal ipad.
Film och tv (motsv) skådas bara på tv:n och projektorn, alla andra skärmar används bara mer "funktionellt".
 
Bor semi-själv, det vill säga diverse familjemedlemmar bor också i huset i perioder. Ingen tv. Jag har en telefon, en platta, och en laptop. Har inte netflix eller nåt sånt, kollar svtplay, nebula och youtube men mest när jag håller på med nåt annat typ stryker eller lagar strumpor eller så. Mest laptop till det men ibland de andra också. Men verkligen inte värt med tv. Upplever inte att det är nån social aktivitet att kolla på program tillsammans. Skulle bara kunna tänka mig att ha tv om jag av nån anledning fick för mig att spela tv spel.
 
Jag har en sömnstörning, men somnar faktiskt bättre med tv på än utan. Men det måste vara rätt slags program med en viss "ljudbild" och inte för intressant eller för ointressant program.
Jag har alltså vissa program jag kör som "somnaprogram".
Precis så är det för mig också, jag har mycket lättare att somna med hjälp av tvn (och rätt typ av program)
 
Jag och mannen har 2 smartphones, 2 laptop och 1 tv. Jag har nyss kommit fram till att jag villhöver en tv till övervåningens gästrum också, så vi kan kolla på olika program vid behov. Eller jag kan sträcktitta dåliga serier i fred :D
 
3 TV i vardagsrummet (en inkopplad). Två paddor, jag har en laptop och företaget har en laptop som ofta ligger här.

3 mobiler där en endast används som mobil hotspot.

Så = många.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi bor i ett enplanshus på ca 145 kmv och är i valet och kvalet om vi ska göra vissa förändringar. Varken jag eller min sambo är...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 535
Senast: Jerseyite
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 394
Senast: Calmiche
·
Hemmet Halloj Du som har en luftvärmepump, är du nöjd med den? Drar den mycket el? Jag har funderingar på att investera i en luftvärmepump...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 553
Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 592
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp