Hur många smesterdagar har du och din ålder?

Jag har 35 dagar. Förtroendetid och ingen betald övertid. Om jag har fattat rätt så är 25 dagar enligt lag, sen 5 för att jag är över 40 och så 5 för det där med övertiden. Statligt anställd.

Fast förtroendearbetstid karaktäriseras väl bl.a av att man inte får betalt för övertid?

Jag har också förtroendearbetstid (ej betalt för övertid) och jobbar statligt men får ingen kompensation i form av extra semesterdagar. Däremot har jag 31 dagar eftersom jag är över 30 år, när jag fyller 40 får jag 35 dagar.
Finns nog inget statligt verk som endast har 25 dagar utan det brukar vara så som någon beskrev i ett inlägg ovan d.v.s..s under 30 = 28 dagar, över 30= 31 dagar och över 40 = 35 dagar.

Edit: Var visst tvåa på bollen :p

Jag tänker att det inte är ditt ansvar utan reflekterade bara över fördelningen.

Om det är usla arbetsvillkor på andra sätt känns det som att fler semesterdagar är en dålig kompensation.
Det är inte usla arbetsvillkor men just nu är belastningen väldigt hög. Det är tillfälligt men påverkar mig nu.

Jag fattar inte varför du pekar ut just semester som något som riskerar att ekvationen inte går ihop. Det kan väl precis lika gärna gälla högre löner i så fall.

Jag är privatanställd tjänsteman och har 25 semesterdagar om året. Utöver det har jag nästan 8 dagar i arbetstidsförkortning vilket många gånger är mer användbart än semesterdagar eftersom de här hos oss kan tas ut per timme. Perfekt när hovis ska komma och man behöver vara ledig 2 tim mitt på dagen. :)

Jag fattar inte varför du pekar ut just semester som något som riskerar att ekvationen inte går ihop. Det kan väl precis lika gärna gälla högre löner i så fall.

Det var bara min personliga reflektion. Ekvationen Antal_Semesterdagar / Antal_Icke_Semesterdagar som mätetal.

När man samarbetar globalt är man van vid väldigt låga sådana tal och en massa ojande över otänkbart långa 25 dagars semester och framförallt fullständigt otänkbara 4 veckor i ett svep. Det är var jag kommer ifrån.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
620
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 257
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 465
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka