Sv: Hur många procent jobbar ni ?
Har du tänkt på att du fortsätter att överföra de värderingarna till era barn? Att mäns värde är att dra in pengar och kvinnor ska stå för omsorg och hempyssel mm.
Jag har inte "kvar" några sådana värderingar så dra inte alla över en kam!
Och jag hoppas jag kan fostra mina killar till att bli jämställda kloka närvarande pappor en vacker dag
Inte av någon feministisk eller politisk princip utan helt enkelt för att jag tror det ger dem ett rikare liv
merman skrev:Min man vill nog på ett sätt. Samtidigt tror jag det är så att han känner att han ger sin familj bättre ekonomiska förutsättningar, "är den som drar hem mest pengar", och jag tror han känner att han på det sättet kan bidra bäst till sina barn. Det tror jag är gamla värderingar som vi alla på olika sätt har kvar. Jag och min man är nog väldigt traditionella men vi trivs i vår rollfördelning.
merman
Har du tänkt på att du fortsätter att överföra de värderingarna till era barn? Att mäns värde är att dra in pengar och kvinnor ska stå för omsorg och hempyssel mm.
Jag har inte "kvar" några sådana värderingar så dra inte alla över en kam!
Och jag hoppas jag kan fostra mina killar till att bli jämställda kloka närvarande pappor en vacker dag
Inte av någon feministisk eller politisk princip utan helt enkelt för att jag tror det ger dem ett rikare liv