Hur många poäng krävs...............

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wolken fee
  • Startdatum Startdatum
W

wolken fee

Jag skulle vilja veta, hur många poäng krävs för att erhålla, följande på ett avelsto;

¤ AB

¤ ELIT

Det fram kommer inte i sto och unghäst reglementet,

Sv: Hur många poäng krävs...............

Jodå, det står klart och tydligt på s.10 i reglementet ;).
För A krävs 18 p och två avkommor med 3 p, en med 4 p.
För Elit krävs 26 p och två avkommor med 4 p, en med 5 p (om jag minns rätt).

Jodå, det står klart och tydligt på s.10 i reglementet ;).
För A krävs 18 p och två avkommor med 3 p, en med 4 p.
För Elit krävs 26 p och två avkommor med 4 p, en med 5 p (om jag minns rätt).

För att bli A premierad måste stoet dessutom ha minst 4 avkommor.
Det finns ett alternativ till numera istället för 2st 3p och en 4p, om stoet har över 115 i hopp eller dressyr blup så räcker det med 1 avkomma med 3p och en avkomma med 4p

För ELIT är det minst 5 avkommor. Där är det också ett alt på min 115 i blup i dressyr eller hopp och då räcker det med 3st 4 poängare.

AB får ston med egna tävlingsmeriter i stället för B när de stamboksförs.

Ooops, läste fel :o! Och egna meriter är tex diplomston och plac. i lägst officiell LA.

Kan man på något sätt få in sina utländska ston ni blup?
Tex mina
1.DH sto i DK,2 dk reggade föl
2.westfalensto som tävlat tom 130,har livmodersimport i magen som kommer visas i asvh,ej visad i tyskland.

Får sto 1 tex föra över sina poäng?? Och blir sto 2 AB när jag visar bebben? (om allt går vägen)

Om det är officiella resultat så borde det inte vara några problem. Det måste ju dokumenteras och det kan ju ibland vara lite krångligt.

Vi har ston som har avkommor i Tyskland och det har varit lite kämpigt att få fram resultaten men när det väl är gjort och dokumenterat har det kunnat räknas med. Det gäller hannoveranerston som sedan har blivit registrerade i ASVH.

Mvh, Ann

Tack :bow:
Jag har alla papper från DV på nr 1 och tävlingsresultat från tyskland o DK på den andra

Kan man på något sätt få in sina utländska ston ni blup?
Tex mina
1.DH sto i DK,2 dk reggade föl
2.westfalensto som tävlat tom 130,har livmodersimport i magen som kommer visas i asvh,ej visad i tyskland.

Får sto 1 tex föra över sina poäng?? Och blir sto 2 AB när jag visar bebben? (om allt går vägen)

In i blupen får de aldrig de utländska resultaten/avkommerna däremot kan man använda dem efter lite klydd :angel: om man skall höja värdebokstav på stoet.

Du menar inte att du reggat stona i ASVH :confused: :angel:

AB får ston med egna tävlingsmeriter i stället för B när de stamboksförs.
eller om stoet fått diplom vid 3-årstest eller kvalitetsbedömning.

(Oj, läste lite dåligt såg nu, att det redan stod diplomston)

Senast ändrad:

Nej det har jag inte :D men ville veta om det fanns någon anledning.
Och fölet efter westfalenstoet kan vara riktigt kul att regga för o se hur dom ska tackla det :devil: + att den har en riktigt kul pappa,vars mamma är mormor till Diamant de semily

Nej det har jag inte :D men ville veta om det fanns någon anledning.
Och fölet efter westfalenstoet kan vara riktigt kul att regga för o se hur dom ska tackla det :devil: + att den har en riktigt kul pappa,vars mamma är mormor till Diamant de semily

Reggar du inte stoet så kan du inte regga avkomman i ASVH iom att stoet inte var visat i Westfalen så är hon ju inte stambokförd där.
För att regga föl så måste stoet antingen vara registrerat i ASVH eller stambokförd i annat förbund endast registrerad i annat förbund räcker inte (det måste vara klyddigt du vet :angel:).
Likadant så har jag fattat det som att är inte stoet reggat i ASVH (även om hon är stambokförd i annat förbund) så får man inte visa dem på fölvisningen, dock inte hundra säker på detta men tror att det är så då detta ju då gäller att deltaga i asvh arrangemang vilket enbart hästar reggade i asvh får göra. (Har själv försökt klura ut vad som gäller just för mitt sto som inte är reggad här utan stambokförd i danmark).

Ja vet att jag måste skicka in passet o betala 500kr för en klisterlapp :devil: och visa henne samtidigt med fölet så borde hon väl bli AB :confused:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 375
Senast: Tiger tok
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 503
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 331
Senast: Gunnar
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka