Hur många har islandshästar?

Sv: Hur många har islandshästar?

Jag har en 13 årig valack vid namn Ofsi, han är fux med stjärn, snopp och vit kota.

Klart man ska ha islandshäst! :D

Japp, min Villimey är Jennys uppfödning. Hon är forfarande jättfin:) Liten är inte Villimey, hon är över 1.30 redan. Men Vaka är väl inte så liten? Minns henne inte som liten.

Jo Vaka är liten men hon ger inte så små avkommor. Dessutom har det där riktigt bra eftertraktade lynnet; trygg, fin och kelen utan att vara fräck samt pigg och levnadsglad.

Måste säga att Jenny faktiskt har fina avelston och att hon har hästöga, dvs hon ser vad som är en bra häst.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har två :love:
Andvari frá Rödli -vallack 9år, har vart i min ägo sedan våren 2004.
Kveikja fra Egevaenget -sto, född 2003 och har varit i min ögo sedan födseln. Fast kvekkis är fortfarande i danmark där hon föddes, väntar spänt på att hon blir gammal nog att flytta "hem" hit :bump: Men hon kommer inte hem ensam -hon skall ha pojkvän några veckor till sommarn så jag hoppas på tillökning i familjen :)

Jag har två stycken :love:
Den ena har jag haft i sex år, den andra har jag haft i sex år i februari :)

sambaengi skrev:
Måste säga att Jenny faktiskt har fina avelston och att hon har hästöga, dvs hon ser vad som är en bra häst.

Jag förundras över var hon hittar alla fina hästar! Har ju därtill alltid ett gäng fina pållar ute på annons, dessutom oftast med väldigt fina och spännande färger!

Jag har 7 st islandshästar!
Alfur
Raueur
Tjofur
Simlir
Samherji
Óskar
Fluga

H/
Marica

Jag och min pojkvän har åtta islänningar, men jag har två som jag äger själv.
Hektor e. Meitill och Draumey e. Oddur frá Selfossi

Finast i världen båda två :rofl:

oh herregud vilken vacker bild:bow:
P1010007.jpg

Jag har en isis!:) :D

En 1-åring
Tristan från Råmuren:love:.

ska du nån gång sälja denna vita skönhet så hör av dig jisses jag tror jag är KÄR=):love: :love: :love:

hoppas att alla hästar som du vill köpa inte blir till salu på samma gång för då blir det dyrt :cool:

Sammets_rosa skrev:
Jag förundras över var hon hittar alla fina hästar! Har ju därtill alltid ett gäng fina pållar ute på annons, dessutom oftast med väldigt fina och spännande färger!

Det kan man undra över! Bra kontakter och en del tur, antar jag men så är hon flitig med hästeriet också!

Marica skrev:
Jag har 7 st islandshästar!
Alfur
Raueur
Tjofur
Simlir
Samherji
Óskar
Fluga

H/
Marica

Men vad kul, fler hästar jag träffat för visst är det Simlir och Samherji från Jenny du har? Simlir är en riktig läckerbit som jag bara blev så frestad av. Jättefin, duktig på att samla sig och bra gångarter.

Hej!

Man blir glad över berömmet man får om sina damer och sig själv :banana:
Vaka är 135 cm i mkh så hon ligger under medel precis. (villimeys mamma) Vaka köpte jag som 1-åring av Irja Hjort och har aldrig ångrat mig! Jo när hon kom ur transporten och såg ut som en vildbasare! Halvt galen och helvild så jag trodde aldrig jag skulle få rätt på henne, men jodå det fick jag, Idag är hon en hund!

MVH

Jenny

Jag har fyra st (en till är på väg=)

Ari 9 år fux med ljus man opch svans e:Sölvi från Alnö

Axia 6 år fux med ljus man och svans e:Solfari från Kvarnbacka Gård

Dokka 6 år gulsvart e:Freyfaxi fra Thoreyjarnupi
dräktig med Jarl fra Granbakken

Alfa 1 år silversvart e: Emil fra Vestri Leirargördum

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 491
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 930
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 467
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar