Hur många gånger i veckan hoppar du?

K

Kallblod

Ja som rubriker lyder då :D Sen har jag en fråga också, hur många gånger i veckan kan man hoppa en häst som inte är så mycket lr regelbundet hopptränad?:) lägg gärna in kort på då du hoppar :banana:

Sv: Hur många gånger i veckan hoppar du?

Jag hoppar 1gång i veckan + tävling varannan helg. Hoppar enbart för tränare, men kör lite markarbete med cavaletti själv hemma en dag i veckan oxå.

Owe30.jpg

Jag hopptränar en gång i veckan med tränare och tävlar ganska ofta.

Jag hoppar 1gång i veckan + tävling varannan helg. Hoppar enbart för tränare, men kör lite markarbete med cavaletti själv hemma en dag i veckan oxå.

Owe30.jpg

Snygg bild & vilken snygg utrustning du har :bow: :D Har du kanske ett svar på min fråga också?:)

Jag skulle hoppa den max 2 ggr/vecka. Ena gången mest markarbete-inriktat, den andra lite mer hopp.

jag hopptränar för tränare 1 gång i veckan ibland två om jag får någon annans plats för en annan tränare som jag inte har en fast plats för. Sen brukar jag köra lite markarbet själv ngn gång i veckan :D

Jag hoppar för tränare 1 gång i veckan + tävling varannan helg. blir det tävlingar varje helg en period så är jag med på träningen men hoppar inte lika mycket och högt.

Jobba markarbete med cavaletti osv brukar jag göra ca 1 gång i veckan

9623195.jpg

Senast ändrad:

Jag hoppar regelbundet varje vecka,privat för min tränare.
Kan sen själv rida lite markarbete med bommar nån gång i veckan om jag känner för det.

Och du har redan fått svar på din fråga.

Har ingen bra hoppbild för tillfället,kanske nästa gång;)

Jag hopptränar för tränare 3 gånger i månaden. (Alltså 1 gång i veckan, 3 utav månadens fyra veckor...)

Markarbetet med bommar/upphöjda bommar gör jag 2-3 gånger i veckan. Men då kör jag inte hela pass utan varierar lite.

Jag antingen hopptränar eller tävlar, så det blir ett ordentligt hoppass i veckan. Däremellan kan jag lägga in lite markarbete och studsserier en gång i veckan som max, men brukar göra det varannan bara. Jag höjer bara hindrena när tränaren är med i alla fall. Jag är så rädd att hästen ska tröttna på att hoppa när hon äntligen har kommit på hur roligt det är.

nettehopp3utanrr-1.jpg

nettehopp2-1.jpg

Jag hoppar en max två gånger i veckan! :smirk:

Tränar markarbete med alla 1 gång på Tisdagar och hoppar på Torsdagar sen beror de på vilka som tävlar den helgen och så. All träning är beroende på vilken häst det är.

Några bilder då:
6 åringarna
10102500.jpg

9737283.jpg

4 åringarna
10003898.jpg

9941785.jpg

Jag hopptränar för tränare 1gång varannan vecka, det tkr jag är lagom. Sen brukar jag hoppträna lite smått dom veckor det inte är "hoppvecka" :P

Jag hoppar 1 gång i vecakn för tränare men rider även markarbete med mycket bommar och cavaletti en gång i vecakn för tränare. Sedan ev tävling på helgen!

9751695.jpg

6617774.jpg

6617776.jpg

6617940.jpg

6617929.jpg

BTW kommentera gärna bilderna :)

Tränar markarbete med alla 1 gång på Tisdagar och hoppar på Torsdagar sen beror de på vilka som tävlar den helgen och så. All träning är beroende på vilken häst det är.

Några bilder då:
6 åringarna
10102500.jpg

9737283.jpg

4 åringarna
10003898.jpg

9941785.jpg

Måste bara fråga. Såg att en av 6-åringarna var fux med MKT vitt. Är det inmport. Vilken stam är det på den ?`hade nästan en identiskt häst som den innan, tyvärr har den fått vandra vidare till de evigt gröna ängarna!

Jag tränar för tränare 1 gång i veckan, tävling ca varannan helg. Rider lite cavaletti och lite sånt nån dag veckan hemma, om det blir mkt tvävling tar jag det lugnt med hoppningen. Så inte mer än 1 dag träning och en dag lite cavaletti tycker ja. :)
Tyvärr ingen bild när jag hoppar men såhär ser hästen ut iaf.
http://www.pixbox.se/pic_show_id9944692.html
Dock gammal bild, från 05 tror jag. :)

Måste bara fråga. Såg att en av 6-åringarna var fux med MKT vitt. Är det inmport. Vilken stam är det på den ?`hade nästan en identiskt häst som den innan, tyvärr har den fått vandra vidare till de evigt gröna ängarna!

Han kommer från Tyskland och är e.Piquet som är efter Pilot. Många av Pilots avkommer är mycket tecknade. Har sett många avkommer här i Sverige som är e.Pentagon som är väldigt lika min.

Vad hade din för stam?

Han kommer från Tyskland och är e.Piquet som är efter Pilot. Många av Pilots avkommer är mycket tecknade. Har sett många avkommer här i Sverige som är e.Pentagon som är väldigt lika min.

Vad hade din för stam?

Okej. Min är imp Holland. Har dock inte Pilot i stammen. Hon är efter Royal Barvur - Joost

I hennes fall är det Ramiro Z, Joost och Palfreiner som har gett färgen. Hon är stickehårig rödskäck i det svenska passet, men i det holländska var hon fux.

Har du någon extriör bild på den ?

Okej. Min är imp Holland. Har dock inte Pilot i stammen. Hon är efter Royal Barvur - Joost

I hennes fall är det Ramiro Z, Joost och Palfreiner som har gett färgen. Hon är stickehårig rödskäck i det svenska passet, men i det holländska var hon fux.

Har du någon extriör bild på den ?

Nej tyvärr har ingen extriör bild, men här är några bilder där kan kan
se han mer.

9735754.jpg

9737281.jpg

Finn häst du har föresten?
Hur gammal är den? Stam?

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: Takire
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: lirco11
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 878
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix