Hur många förstakusiner har ni?

Rosett

Trådstartare
Jag har räknat till 40, kan ha missat några. :)

(Förstakusiner = era föräldrars syskonbarn).

Senast ändrad:
Sv: Hur många förstakusiner har ni?

Jag har på pappas sida 6 st. På mammas sida är det också 6 st. Fast 2 st på varje sida är dubbelkusiner, min mammas lillasyster gifte sig med min pappas lillebror.

Så allt som allt har jag 10 st kusiner.

Jag har sex eller sju, tror jag, två på min mammas och resten på min pappas. Jag kan dock bara namnen på fyra av dem.

Runt 30-35. Har inte kontrollräknat. Mamma har 10 syskon och alla är från hennes sida. Har inga kusiner på pappas sida.

Har en kusin på pappas sida. Mina morbröder är i 25-årsåldern och barnlösa.

Två på pappas sida. Är klart äldst i min generation och minns fortfarande hur glad jag blev som 10åring när första kusinen föddes. Äntligen fick man ju vara med i gänget när de andra i skolan pratade kusiner :p

Strax under 20 stycken, inte riktigt koll på läget. En på pappas sida, resten på mammas.

5 på mammas sida, på pappas vet jag inte.

Umgås mycket med mina kusiner och har alltid gjort så. Har kusinträff minst en gång om året då vi, alla sju, träffas med respektive. Annars träffar jag någon av dom, minst en gång per månad. Träffar faktiskt mina kusiner oftare än jag träffar min bror ;)

Jag har 11 kusiner. Alla på mammas sida då pappa är ensambarn. Jag har ingen kontakt med någon av dem.

På pappas sida har jag 5 stycken, dock endast 2 styck som jag umgås med och känner. De andra har jag nog inte sett på 30 år ungefär. Mamma har inga syskon.

6 totalt, 3 på mammas och 3 på pappas sida, noll kontakt och noll intresse.

Har aldrig hört talas om begreppet "förstakusiner", i min värld är de kusiner helt enkelt :)

23 st har jag iaf :)

Liknande trådar

Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 434
Senast: Kakis
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 009
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Sassy
·
Hemmet Jag och en vän var ute och promenad tidigare i veckan och vi kom in på ämnet städning. Hon säger då att hon upplever att äldre...
2
Svar
22
· Visningar
1 693
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter