Hur många dagar tar det innan Glucosamin

Sv: Hur många dagar tar det innan Glucosamin

För min häst tog det ca 2 v tror jag. Och då märkte vi enorm skillnad. Mycket rörligare.

På min fjorda tog det osså ca 2 veckor, då märkte jag en enorm skillnad och sedan dess har det hållit i sig.
Ätit det i ca 3 månader nu.

Började ge min då 18- åriga ponny glucosamin för tre år sedan, då jag märkte att hon började bli stelare, svårare att värma upp etc. Det tog ung två veckor innan det verkade, och hon blev faktiskt mkt mjukare och rörligare igen :) . Nu är hon 21 och still going strong, och käkar fortfarande G.

Tack :bow: då vet jag.
Började ge det igår så då får jag vänta ett tag på resultat.

Jag såg efter ungefär en vecka jag, men då hade jag ganska rejäla initiala problem när jag började.

Mitt halvblod som får det svarar alltid på exakt 10dagar (har gjort upphåll ett par gånger och klockrent så kommer effekten efter 10 dagars användande)

Ingen verkan alls på min häst...

Det tog ca 1 vecka för min häst. Märkte stor skillnad, bla så var han inte lika seg när man red iväg från stallet, trampade liksom på mera.

Ok, det verkar som om det är väldigt olika från häst till häst. Återstår bara att vänta och se.

Det är även stor skillnad mellan märke och märke. Ingen effekt alls av Emins men kanon effekt av BioGluckosamin-Biofarmabs

_carmenzita_ skrev:
är det ngn doping-karens på detta?

Nej, det är det inte. Är ju inte smärstillande utan ett kroppseget ämne som räknas som fodertillskott. Många tävlingshästar käkar glucosamin för fulla muggar i förebyggande syfte.

Köpte just Biofarambs därför att jag hört att Emins inte är lika effektfullt=inte lika hög koncentration av Glukosamin.

Ni som tycker att det funkar-vilket märke har ni? :)
Jag har Biofarmabs,men ger inte full dos,så vet inte om det ger lika bra effekt då(?)Pga att pållen får kraftfoder en gång/dag & man ska ge två gånger enl burken.

*Puttar upp gammal tråd* :D
Många i denna tråden som skriver att glukosaminet verkar & funkar på era hästar,jag undrar vilket märke ni ger av??

jag har gett i 3 veckor nu emins och de hjälper massa tycker iaf jag.. Hon är mkt rörligare och inte alls lika stel!

De där med märkena verkar vara från häst till häst!

men har det inte nåt med upptaget av ämnet att göra? Finns det inte både glucosamin HCL (?) och KCI (?) och är det inte så att det ena bara kan tas upp av kroppen? :confused:

eftersom min häst har blivit bättre sen jag gav gluco så tydligen kan hästar ta upp båda!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 024
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 501
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar