KopparbergsEmme
Trådstartare
Sv: Hur många är ni med räddningshund?
Klart han vill ha Matte för sig sjäv, varför ska du ha kul och inte han?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett stort lycka till i morgon till dig med. Kan tro att nervositeten är större vid proven. Gör man ett dåligt resultat på tävling är det ju inte hela världen men bommar man ett prov är det ju liksom kört.
Totalt har det varit 23 st som varit med inför IP. Vi var tvungna att kontakta centrala och få diriktiv. Man kan ju inte köra med så många, särskilt när man bara har en instruktlr. Ordern löd att endast ekipage från vårt eget distrikt fick vara med. Då var vi nera på 12 st. Sen beslutade vi i måndags att tre får avvakta till hösten pga skottberördhet så nu är vi 9 som går upp. Gissa vem som går först![]()
Håller med. Hos min är det snarare ett bekymmer att han är lite för kär i allt och alla. Han kan knappt gå på alla fyra när något ska gå men honom i koppel (om det inte är jag).
Han är intensiv i det mesta så det vi tränar mest på är faktiskt passivitet. Pisstråkigt men nödvändigt.
Nu kan han ligga uppbunden utan att hålla låda när andra arbetar men så länge det inte är jag som figgar för då tycker han att gränsen är nådd av otrohet![]()
Dom tre som får vänta var:
1 Flat 1 riesen och 1 BC
Vi som ska gå upp är:
1 Riesen (min), 1 dvärgsnauzer, 1 flat, 1 labb, 4 schäfer, 1 rottis.
För mig som tränat så länge känns det ju riktigt surt om man bommar. Inget av momenten är något som jag igentligen oroar mig för. Trots det så vet man ju aldrig. Säker kan man inte vara. Plan B är väl som du säger IPO-R för sluta träna räddning kommer jag nog aldrig att göra. Det är alldeles för kul. Vanligt brukssök intresserar mig nada så valet är ju lätt.
Av oss som ska gå upp är det bara jag som hållit på med detta ett tag. Dom andra hundarna/förarna hade inte ens tränat vanlig sök.
Det har varit störtkul att se hur dom utvecklats.
En låååång dag har det varit men nu är man hemma.
Resultat: Godkänd
Så nu börar allvaret.
Av 9 testade hundar blev 8 godkända och en bröt för test vid senare tillfälle.
Jag är bara så glad![]()
Mango-Hur gick tävlingen?