Hur många aktiva i Sverige?

Aliche

Trådstartare
Är det någon här som vet ungefär hur många aktiva det finns inom akademisk och barockridning i Sverige? Har letat runt på internet men hittar inga som helst uppgifter!

Skulle även vara tacksam för antalet aktiva i Danmark, Tyskland och resten av Europa.

Är jättetacksam för alla uppgifter jag kan få! :)

Sv: Hur många aktiva i Sverige?

*puttar*

Är det verkligen ingen som ens har ett hum eller en uppfattning om hur många det är som håller på med barock och akademisk ridning? Eller någon som vet någon man kan kontakta för såna uppgifter?

Någon.....?

Sv: Hur många aktiva i Sverige?

Det finns inga såna uppgifter.

Om man vill veta hur många tävlingsryttare som finns så är det lätt, eftersom de löser licens varje år. Det går också lätt att få fram hur många som är medlemmar i ridklubbar anslutna till SvRF.

Däremot finns det ingen sån övergripande organisation för akademiska ryttare eller barockryttare. Det finns några lokala småföreningar, och så finns det så kallade riddarskapet.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 220
Senast: malumbub
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30