det är härligt!
har ett 1080 ti kort!
Nu blev det för avancerat för mig. Men jag antar att det är ett grafikkort. Grym skärm hur som helst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det är härligt!
har ett 1080 ti kort!
Vad har du för syfte med att kommentera någons utseende?
Om du säger något positivt om en persons utseende, utan att denne har bett om det, vad förväntar du dig att få tillbaka? Förväntar du dig något eller har du bara ett behov av att upplysa omvärlden om dina åsikter?
När jag var yngre hände det ofta, nu när jag är äldre mer sällan, att okända män kom fram till mig på gatan (Stockholms innerstad) och sa att jag var vacker. De allra flesta har nöjt sig med att jag lett och sagt tack, men några har förväntat sig något av mig i gengäld. Som om de trott att deras komplimang gett dem fritt tillträde till mig på något vis.
Ger bara komplimanger om det känns som att personen känner mig eller att sammanhanget inte missförstås.Åh, ”nice boots, wanna fuck?” Kallar jag dylika. Det känns som man ska bli så inihelvete tacksam över uppmärksamheten att man blir dyngkåt och kastar kläderna.
Jag ger för övrigt ofta komplimanger till främlingar.
Men enbart kvinnor. Har inga som helst hämningar, och har nån en vrålsnygg kappa eller frisyr säger jag gärna det.
Nu är jag helt vilse i min egna tråd.
Men snälla hacka inte på varandra.
tror att alla agerar i all välmening och jag mår bara illa av att det ska slås saker i huvudet på varandra.
Ville bara belysa hur det kan se ut när man kan går på stan och är tjock.
Skulle beskriva hur det är att gå till läkaren men det orkar jag inte nu.
Tack @athena_arabians
Jag får ofta höra att jag är smart och jag har gjort testerna.
Men det spelar ingen roll när man är ner mald i gruset.
Heja!Ok @Hero , Jag ska vara brutal mot dig.
Jag har hört liknade saker i 20 år.
Jag har hört alla omskrivningar och välmening.
Men det hjälper inte.
Om du inte förstår detta så kan det vara så att du har en normal hjärna. Och om det är fallet så kan jag inte diskutera med dig. För du verkar inte förstå problemet!,
du verkar inte förstå att det inte handlar om dig!
Och ärligt talat så tror jag att du bara ha lite uppmärksamhet.
Nu gör jag fel som ger dig uppmärksamhet.
Men jag vill inte ha din hjälp och jag vill bara att du är medveten om att inte behandla feta på detta viset. om du sen blir rädd för att kommentera frisyrer så kan jag bara beklaga.
Ha det bra.
Kan bara ge dig en kram.Känner så väl igen mig i mycket här. Jag sökte sjukgymnast för att jag hade ont i handleden (överansträngning pga 250mil bilkörning på en vecka). Jag ville alltså ha tips på övningar för att inte få samma fel igen. Sjukgymnastens lösning på problemet : gå ner i vikt så blir det bra.
Sökte för misstänkt öroninflammation under pågående förkylning. Förkylningen och onda örat berodde på min övervikt.
Fick prov taget för att kolla ämnesomsättningen, proverna visade inget avvikande och läkaren tyckte att "du kan inte tro att du ska gå ner i vikt av att ligga på soffan och äta godis".
Jag äter godis kanske en gång i kvartalet, rör på mig varje dag (fysiskt jobb, tre hästar, hund) men det vägrade läkaren tro på.
När jag fick rätt medicinering mot min kroniska smärta (som också beror på övervikt enligt vårdcentralen, smärtrehab tycker annorlunda) så började jag gå ner i vikt.
Jag går aldrig på hamburgerbar ensam, orkar inte med kommentarerna från främmande människor. Är jag ensam på mataffären tänker jag väldigt noga på vad jag har i korgen, mer än en gång har jag hört "kolla vad fettot handlar, vore det inte bättre med sallad?"
Eller "favoriten" sagt av random tant på årets varmaste dag : "men lilla vän, ska du som är så tjock verkligen köpa en glass? Ta en flaska vatten istället om du är varm"
Är man tjock får man aldrig någonsin ens tänka tanken på att köpa / äta något onyttigt. Köper / äter man en glass på årets varmaste dag så måste det ju vara så att man lever på enbart glass.
Som tjock blir man behandlad som en sämre sort människa helt enkelt.
Ger bara komplimanger om det känns som att personen känner mig eller att sammanhanget inte missförstås.
det är komplimang nog!Uh jag tänker inte ge dig några komplimanger om din dator! Jag är så fruktansvärt svartsjuk! Habegäret river
@Tranan Vill bara säga att du verkar vara en förbaskat bra människa. Du har nåt som många saknar, empati och intelligens. Det är inte illa pinkat det!
Väl talat! Kan tillägga "förmågan att tala öppet om saker som oroar en eller som inte känns så bra, i stället för att vara så förbannat prestigefylld och sluten och låtsas vara helt utan bekymmer för att man inte klarar av att prata om det."
Det är ett område där många män skulle ha väldigt mycket att lära av dig @Tranan (och de skulle vara väldigt mycket trevligare att umgås med om de hade gjort det) Du ska vara stolt över den egenskapen också, utöver de redan nämnda!
Tackar, Jag bemöter bara alla med så mycket respekt jag orkar ge dem.Väl talat! Kan tillägga "förmågan att tala öppet om saker som oroar en eller som inte känns så bra, i stället för att vara så förbannat prestigefylld och sluten och låtsas vara helt utan bekymmer för att man inte klarar av att prata om det."
Det är ett område där många män skulle ha väldigt mycket att lära av dig @Tranan (och de skulle vara väldigt mycket trevligare att umgås med om de hade gjort det) Du ska vara stolt över den egenskapen också, utöver de redan nämnda!
Ska lyssna på den senare men har inga problem med penntricket!Ber om ursäkt, har inte läst hela tråden. till dig @Tranan
Här är ett tänkvärt avsnitt, #28, i podden Penntricket: https://castbox.fm/x/BVTq. Har inte länkat såhär innan men det heter "Tjock verklighet" om länken inte fungerar. Tycker man får en djupare förståelse av att lyssna på det.
Alltså det där med planeterna... Jag blir fan lite starstruck här SÅ jäkla häftigt!Som släktingar.
Har en fest för att man har fått brev som ger en cred för att man var med och hittade planeterna PH1 och PH2.
Men Thomas har du tappat vikt! (som det var något man bjuder in folk för).