Hur man som fet blir behandlad.

Du skriver det på ett offentligt forum, det finns definitivt medlemmar i Mensa här.
Det är väl ungefär lika trevligt som att generalisera om feta...
Fast nä, den liknelsen håller definitivt inte.
Mensa-medlemmar är inte en förtryckt grupp. Det är inte en grupp som anses paria. Att jämföra det med fetthat blir lite som när folk babblar om omvänd rasism. Det är inte trevligt men det är inte ett strukturellt problem och därför inte jämförbart.

Fast nä, den liknelsen håller definitivt inte.
Mensa-medlemmar är inte en förtryckt grupp. Det är inte en grupp som anses paria. Att jämföra det med fetthat blir lite som när folk babblar om omvänd rasism. Det är inte trevligt men det är inte ett strukturellt problem och därför inte jämförbart.

Du kan byta ut "feta" mot tex hundägare, ryttare eller fotbollsspelare eller något annat. Negativa generaliseringar med hjälp av stereotyper är aldrig trevliga.

Nu stod jag iofs inte med på din lista men jag har telefonfobi. Vilket innebär att jag har missat en intervju för drömjobbet för att jag inte vågade svara i mobilen när det var ett nummer jag inte kände igen. Hade du gissat det om mig när vi träffades?

Ps: du är en fantastisk människa!
Nope!

Han skriver att han inte gillar premissen för föreningen.
Behöver du plåster till din lilla tå? :)
Fast att Tranans inlägg lyser med en negativ och dömande syn på föreningen Mensa är väl inte att ta i?
Jag har haft turen att få följa med på en del av deras träffar, och det är många vilsna människor som känner att de liksom har hittat hem i den föreningen, och den betyder mycket för de människorna och gör väldigt gott för dem. Då är det såklart jättetråkigt att läsa hur någon uttrycker sig så klumpigt som Tranan om föreningen, särskilt eftersom det jag läst av hen här på forumet låter som att hen skulle kunna ha utbyte av föreningen.

Du kan byta ut "feta" mot tex hundägare, ryttare eller fotbollsspelare eller något annat. Negativa generaliseringar med hjälp av stereotyper är aldrig trevliga.
Det var bättre jämförelser ja, iom att ingen av de är förtryckta grupper i samhället.

Alltså jag tycker du är typ kung redan som det är, tänk då bara vad jag tyckt om dig om du upptäckt en planet! Hade typ skänkt en njure för en autograf! :D

Liknande trådar

Äldre Jag vet inget om resten av Sverige, men ärligt Stockholmare är nog världens otrevligaste människor. Jag har några gånger frågat äldre...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
12 636
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar