Tranan
Trådstartare
Du kan inte fatta hur stolt jag var, mer än när jag fick tack från NASA för att ha kartlagt 100000 kratrar på månen.Ang sjukvården - läste senast i helgen eller nåt om ett fall som var så jävla illa. Person sökte för att hen blev andfådd bla. Tränade tydligen mycket men problemet kvarstod. Läkare avfärdade personen som tjockis som behöver träna mer.
Minns inte detaljerna mer än såhär och lyckas inte hitta var jag läste det men det visade sig långt senare att hen hade lungcancer. Pga fetthatet upptäcktes cancern inte i tid för att kunna rädda henom.
Och ptja, det är ju egentligen inget förvånande iom att det inte är helt ovanligt. Hjärntumörer är annars nånting som missats ett antal gånger för att läkare avfärdar patienter som tjocka, trots att det mycket väl kan bero på tumören. Själv har jag fått höra att diabetessköterskor ska rensa mitt kylskåp när jag sökt för en paj sköldkörtel, trots att läkaren själv misstänkte struma och bör ha varit medveten om att sköldkörteln påverkar vikten (blodprov hade tagits före besök, han var alltså väl medveten om att sköldkörteln var paj iom att det var därför han misstänkte struma). Men ja, så fort han såg mig flög struma-misstankarna iväg och det var viktigare att anklaga mig för att ljuga om min kost.
Sökte senare hos annan läkare och blev diagnosticerad med hypotyreos. Vill inte ens veta hur länge jag haft det obehandlat men sett till tidigare bekymmer med sköldkörteln snackar vi en sisådär 10 år.
Nu är jag kanske tjatig men jag tänker göra som i varenda fetthatstråd jag är in i och länka till fetkvinnas instagram: https://www.instagram.com/fetkvinna/ Nu är kontot inaktivt men det finns så galet många realitychecks där att den tål att länkas om och om och om igen.
Alltså det där med planeterna... Jag blir fan lite starstruck här SÅ jäkla häftigt!