Hur man som fet blir behandlad.

Nu har jag läst hela tråden och gått igenom alla typer av känslostormar under tiden. Jag har verkligen suttit på mina fingrar ;)

Så det här inlägget är bara en tanke till @Tranan :heart Du är värd så mycket mer än vad du tror, du kämpar så fint för dina barn och du är en mycket trevlig person - glöm aldrig det! :heart

Jag har delvis varit där du är. När jag säger att du är smart är det inte för att vara snäll eller peppande, det är sanningen.

Jag vet tyvärr också att det är en jävla väg upp från där du är och få höra sådan skit du fått i den här tråden gör det inte lättare :heart
:heart
Du ska veta vad lite det betyder att veta att man är smart (150+ i iq) men hur mycket det betyder att någon bry sig. tack @athena_arabians

Nu har jag läst hela tråden och gått igenom alla typer av känslostormar under tiden. Jag har verkligen suttit på mina fingrar ;)

Så det här inlägget är bara en tanke till @Tranan :heart Du är värd så mycket mer än vad du tror, du kämpar så fint för dina barn och du är en mycket trevlig person - glöm aldrig det! :heart
Tack!

Om du har hört liknande saker i 20 år så får jag anta att dom inte hjälper ?

Jag skriver också i all välmening, precis som @tott gjorde. Då i min normala hjärna ser jag bara vinn-vinn-vinn. Med att gå ned vikt Ökat självtroende, bättre hälsa, slippa kommentarer från din omgivning. För oavsett vad du tycker om saken så kan inte buke påverka hur världen ser ut utom ur sin lilla krets. Alternativ två är att skita i kommentarerna och fortsätta leva som du gjort dom senaste 20 åren ?

Som sagt så hör jag inte till dom som kommenterar andras kroppar högljutt så andra hör. Så jag hör inte till målgruppen som behandlar feta illa.
Eller 20 år av att försöka gå ner i vikt, kommentarer om vikten, lägre självförtroende, någon besserwisser hjälte på Buke som kommer med samma j-vla kommentar och inte blir självförtroendet bättre av det.

Jag håller med om att det kan vara befogat av vården att kommentera vikten i vissa sammanhang (benbrott knappast ett sådant tillfälle), men inte random folk på stan.

Varför kommentera andras kroppar överhuvudtaget? Högljutt eller tyst. De som gör det högt har i vart fall stake att stå för det.

Kan bara instämma med @Tranan och andra i hur mycket ens vikt påverkar bemötandet. Man behöver inte ens vara uppseendeväckande fet, det räcker att vara lite överviktig. Skillnaderna i hur jag blivit bemött som 80 kg till 167 cm jämfört med 65 kg är beklämmande. Dels rena idiotkommentarer i t ex mataffären som "ska du verkligen ha det där" - man tror knappt det är sant! Dels en mer subtil känsla av som smalare synas mindre men samtidigt tas mer på allvar.

Det är skitsvårt att förhålla sig till tycker jag. Kan komma på mig själv med att skämmas om jag köper ett plagg i storlek s. Känns som att kassörskan undrar om jag är dum i huvudet som tror jag ska få på mig den.
Men hjälp! Du också alltså! Jag är 168. Vid 82 kg ansågs jag som totalt blåst om hur kroppen funkade för jag fick råd överallt. I ALL välmening.
Varje gång typ varje dag ringde min mamma och frågade hur det gick med vikten direkt efter hej.
Nu vid 63 kg får jag böcker och presenter hela tiden med kort eller skrivet inne i " till min fantastiska dotter"
Hon är det mest extrema exemplet men det går igen i ALLT!!
Haha som på vårdcentralen fick jag tfn nummer till läkaren för framtiden. Skulle INTE fått det som större. Och på jobb är jag numera såååå mycket klokare och intressant för nya bekantskaper.

Men hjälp! Du också alltså! Jag är 168. Vid 82 kg ansågs jag som totalt blåst om hur kroppen funkade för jag fick råd överallt. I ALL välmening.
Varje gång typ varje dag ringde min mamma och frågade hur det gick med vikten direkt efter hej.
Nu vid 63 kg får jag böcker och presenter hela tiden med kort eller skrivet inne i " till min fantastiska dotter"
Hon är det mest extrema exemplet men det går igen i ALLT!!
Haha som på vårdcentralen fick jag tfn nummer till läkaren för framtiden. Skulle INTE fått det som större. Och på jobb är jag numera såååå mycket klokare och intressant för nya bekantskaper.
Som min farmor. Jag tar universitetsexamen. Farmor: ---
Jag går ner 15 kg. Farmor: Vad DUKTIG du är!
:meh:

Det är verkligen realistisk. Till och min pappa som har flugit hela livet blev imponerad! Botade även min sambos flygrädsla på kuppen. Bonus för mig också som helt plötsligt fick med honom på flygresor.
DSC_0278.webp

Så här ser det ut på skrivbordet.

Som släktingar.
Har en fest för att man har fått brev som ger en cred för att man var med och hittade planeterna PH1 och PH2.
Men Thomas har du tappat vikt! (som det var något man bjuder in folk för).
Sorgligt men säger ju mest om deras små patetiska verkligheter. Alla som fixerar sig så vid dum ytlighet och inte ser större saker har väl själva jäkligt tråkigt och trångt. Kul att leva sitt liv med det för ögonen liksom.

Liknande trådar

Äldre Jag vet inget om resten av Sverige, men ärligt Stockholmare är nog världens otrevligaste människor. Jag har några gånger frågat äldre...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
12 636
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V