Hur man selar?

L

Linker

Det är nog många "nybörjare" som undrar hur man selar, jag är en av dom! :smirk: jag vill gärna lära mig. Då jag vill börja köra, för jag tycker det blir lite tråkigt att bara rida! Tacksam för svar :) Skicka gärna in bilder steg för steg hur man selar. Jättegärna också på fullständiga selar och vad dom olika sakerna heter :rofl: Tackar alla er som svarar:bow:

Sv: Hur man selar?

Man kontaktar en mycket körkunnig och ber dem visa :)

man kan inte berätta här hur man selar. Eller, man kan, men vad tjänar det till. Du måste ha någon som visar dig hur allt ska sitta ändå, lära dig att köra, och tänka på säkerheten i alla körning.

var i sverige bor du, kanske kan vi hitta någon som vill visa dig?

Hej!

Jag har alltid fått lära mej att man börjar framifrån och går bakåt och att man ska trä bröstan över hästens huvud, upp och ner.. Stämmer det fortfarande??

/ Lavinia, som bara funderar...

Hej!

Jag har alltid fått lära mej att man börjar framifrån och går bakåt och att man ska trä bröstan över hästens huvud, upp och ner.. Stämmer det fortfarande??

/ Lavinia, som bara funderar...

Låter som om du selat bröstsele innan. Är inte riktigt samma sak med valing travsele;P men nu för tiden har ju QH blivit poppulärt för att det går fort och är smidigt.. då "klickar" du bara i vagnen, spänner en säkerhetsräm sen är det klart;P

Men travsele har man inom travet, inte inom körningen... :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 807
Senast: tara
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
357
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar