Sv: Hur löser ni det här problemet?
Precis det problem min häst och jag har. Nu har jag precis lärt mig hur man ska göra och kommer inte ihåg allt men skriver det jag kommer ihåg att min tränare sagt att jag ska göra.
I båda varven räta upp högersidan tror jag att det var.
Sen i vänster varv tänka lite sluta, stolpen ut (stolpen sitter i naveln) så får man med sig höfterna och sen strålkastare in = vrida frma ytteraxel, in med inneraxeln.
I höger varv blir det öppnatänk, ska kännas som öppna (eftersom att jag är van vid att hästen går som i en sluta). Samma sak med stolpen och strålkastaren här.
Om man är duktig och kan böja bra på detta sätt så får man vara noga i höger varv tror jag det var så att hästen inte böjer för mkt och tappar ut vänsterbogen igen. Och så att man inte kräver för mkt av hästen så att det sliter lika mkt som ifall hästen skulle gått snett.
Är man på samma nivå som mig (= nybörjare på det här
) så kan man ta i för glatta livet och så blir det lagom.
Är nyfiken på hur du gör?
Såg att vi skulle skriva anledning (?) till att detta kommit upp. Mitt svar blir då att det är för att ryttaren är likadan. Hänger till ävnster (?), har sitt högerben som inner och vänster som ytter. Människan går, står och sitter högerböjd och det visar sig på hästen.