Hur ligger ni till med träningen? snodd från körning

PrinceFair

Trådstartare
Ja, ni ser frågan :D Hur ligger ni och hästarna till i träningen inför den annalkande fälttävlanssäsongen?
Har ni trotsat vintervädret och varit på några träningar eller nåt annat skoj?
Några hopp- och dressyrtävlingar planerade eller avklarade?

:bump:

Sv: Hur ligger ni till med träningen? snodd från körning

har faktist inte varit så mkt snö här i skåne i vinter så jag har kunnat rida ut i skogen och konditionsträna i stort sett hela tiden. hade lite uppehåll med hoppträningen innan jul men har kommit i gång nu igen :) hoppar mkt studs och gymnastik för att komma igång och hemma tränar jag mkt styrka genom att rida mkt i backar upp och ner.
första fälttävlan är nog den 5 maj så det är ett tag kvar :( men ska ut på en dressyr den 25 mars :banana: är ju viktigt med det oxå ! första hopp är den 6 april.
jag tävlar inte så mkt inomhus pga att det inte passar min häst så speciellt bra och han brukat ha lite vintervila... kan behövas !
så vi satsar på utetävlingarna, är faktist mkt roligare.
ska antagligen träna ngn terräng innan tävlignen oxå så vi kommer igång med det. :banana:

5-åringen har varit ute på sin första hopptävling för året. Debuterade 110 med 1 nerslag, vilket kändes helt ok!

Sen var vi på FT-clinic för Janne Jönsson i söndags. Fick träna linjer och några terränghinder inomhus. 5-åringen gjorde det han skulle och fick lovord från Janne för att han var så "otittig" och verkade klar över sin uppgift! Kändes ju bra att få höra inför säsongen.:banana:

Härnäst på programmet står det ett par hopptävlingar och en dressyr tävling i mars. Sen blir det inget mer förrän första start som blir antingen Tranemo eller Vinslöv.

Kom igen nu, bli VÅR och VARMT snart!!!!!:banana:

Det var vårt distrikt som hade anordnat denna clinic. Det var ryttare från hela Västergötland där men dåligt med åskådare. Roligt när det händer lite annorlunda saker!:)

Tja ni som känner mig vet att jag får utslag av dressyr:eek: , men för att bli lite seriös på min amatörnivå så har jag trimmat dressyr i vinter:rofl: :rofl:
Utebana (pga lathet) men i år med dotterns stereo och specialgjord skiva med alla favvisar i olika tempon, så får jag bara tejpa fast en galje i ryggen(så jag får en sits....) så blir det gôôôr bra i år, bättre än att börja veckan innan tävling med dressyren i alla fall:rofl:
Min permobildrivna granne alf kom åkande när jag poppade så det ekade över bygden första kvällen och enligt värsta reklamen undrade"-är det fest här ikväll eller?????":rofl: :rofl: :rofl: Nu är grannarna vana att jag kommer dragande med häst och stereo vid 22 tiden (när dottern somnat).......:p

:rofl: :rofl: :rofl: Vilken bra idé! Att rocka till dressyrgnatet måste ju vara tidernas grej! :bump:

Jag tycker nog vi ligger bra på det.

Den gammla har varit ute på två hopptävlingar och tagit sig runt 120-130 med 1 ner. Dressyr tävling blir det i början på mars då i LA:3
I går var vi faktiskt på gärds och tränade terräng. Oj vad kul det va:) :) Hon kändes väldigt fräch och jag känss optimistisk inför en **ig debut till sommaren.

5 åringen har varit ute och hoppat 100-110. Med felfrit rep 1 ner som resultat. Dressyr tävling blir det även för honom i mars då LB:2 och LA:3
Även han var med på gärds igår och hoppade runt som han inte hade gjort något annat, spetsar nerhopp, studs, trakener, stock och nerhopp i vattetet som ingenting.:love:
Nu är det dock snöstorm i skåne så nästa terräng får nog vänta men det känns som vi är bra på "g" i alla fall.

Usch vad orättvist att du har varit ute på terrängbanan redan :mad: jag vill ju åxå!

;)

Tycker att viligger ganska bra i fas har ridhus på gården så det är ju lätt att underhålla dressyr och hoppning ren konditionsträning blir det dock lite värre med då det är stenhårt i marken. Nu har det iaf börjat komma lite snö så att man kanske kan ge sig ut och rida lite ordentligt. Försöker håla igång och hopp och dressyrträna iaf en gång i veckan. Nu på söndag ska vi även iväg på "dressyr kick off" för Bo Tibblin, det ska bli väldigt skoj. //JL

Vi ligger lite efter pga av trassel med flera KF.
I helgen är det dressyrkurs - så funkar den så är det startskottet på uppladdningen inför säsongen.
Ska börja hoppa igen nästa vecka. Går det bra så blir det lite hopptävlingar under mars-april.

Sedan är vi klara för start i Tranemo!!! :bump:

De sista sprången i tisdags var nästan i full snö storm:smirk: Men skamden den som ger sig. Idag har vi istället tränat att hopp igenom meter höga snödrivor. De tycker dem också är ganska kul:D

Jag har varit på lite hoppträningar (ungdomssatsningen i Östergötland), snart är det dags igen och då kommer JJ upp. Blir kul! Hoppas han ser nån skillnad på sist han såg hästen.
Dressyrträningar har det dessvärre varit dåligt med. Men nu har jag iaf hittat en sadel som passar så på måndag är det dags igen.
Imorrn åker jag på en pay and jump, blir 110, mjukstart. Sist vi hoppade en bana var i juli...
Det är väldigt dåligt med hopptävlingar här mars, april, så det kommer nog mest bli några pay and ride innan Kinda.

Jag kan ju svara själv åxå :D

Jag har börjat säsongen med lite hoppning och dressyr.
I trettonhelgen skuttade vi runt en 120 och var faktiskt dubbelnolla och placerade.
I slutet av januari hade vi dressyrtävling hemma, LA:6 - som jag faktiskt vann på 67%, framför näsan på min tränare åxå hehe :D
Hann även med en dags kurs för JJ, men missade tyvärr andra dagen pga jävla snön som låg överallt. Gick riktigt bra - men usch vad segt det är när man hoppar i grupp (bortskämd med hoppträning ensam numera)...
I februari åkte jag på hopptävling - 4 fel i 120 (rivningen helt mitt fel) och felfritt 130 :banana:

För tillfället får jag inte rida alls (har opererat käken) och lider av extrem ridabstinens. Hästen rids dock och igår var han :love: när en kompis red. Mmm vad jag njöt av att titta på byten, piruetter och underbara skolor :love:

Tänkte rida lite nu i veckan igen för annars kommer jag bli helt psyksjuk tror jag :angel:
Vill ju åxå rida fina krumelurer :bump:

Är inne i lite dressyrsatsning annars, tänkte etablera kamelen i Msv B i år så nu trimmar vi byten och grejer för fullt och det går riktigt bra!
(nej jag har inte gått å blivit dressyrtant, jag bara gillar att sno deras rosetter :devil: )
Har planerat lite dressyrtävlingar nu före ft-säsongen
18 mars LA5 MB4
31 mars LA6 (eller programridning hemma)
6 april (ev. LA1) LA2 allsvenskan
8 april LA2 MB2

tyvärr finns det inga bra hopptävlingar här alls :mad: så vi får se hur det blir med den saken...

och sen blir det Mantorp

Ska du inte hoppa på hemmaplan då? Dit kommer jag och mjukstartar taxen. :)

Jag ligger VALDIGT mycket efter i traningen da jag just nu befinner mig pa andra sidan jordklotet! :crazy:
Hade tankt att vara har i Australien ett ar men hastabstinensen blev allt for stor sa nu kommer jag att bege mig hemmat alldeles lagom innan sassongen drar igang. :) Jag ar dock lyckligt lottad da min syster tar hand om hasten som jag inte hade hjarta att salja. :love: Sa min lilla sparv har varit ute pa lite dressyr och idag tror jag han skulle ut och fa tavlingshoppa lite. Sa aven om inte jag ar i fas med forsassongen sa ar iaf min hast det. Jag far helt enkelt se till att borja gora lite sit-ups har pa solstolarna. :D Det ar helt sjukt vad mycket man tappar av att inte rida pa nagra manader, hoppas att jag hunnit ikapp sa att jag ar fit for tranemo eller kinda iaf! :D

Nej, jag vill inget hellre men får inte hoppa (eller ja, får inte ramla av och göra ngt) igen förrän käken är helt läkt :mad:
men jag kommer att vara på plats som funktionär och heja på er :bump:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 640
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 413
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
6 174
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2