Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Idag har vi vart på kliniken med min 3 åeing:(
han har bettet sig konstigt på senaste alltid bockat i galoppen så dom sa att vi skulle komma in.
DEt visade sig efter röntgen att hna hade en förändring på en ryggkota så han ska nu gå på buta en vecka så ska vi se om han slutar och om han gör det vet vi att detta är det som gör att han gör som han gör eftersom han då säkert har ont. Men det jobbiga skulle vara om det inte visar sig att det är detta för då står vi på ruta ett igern.

Jag har också varit på klink i dag men inte för någon hälta utan vi skulle dit och friröntga inför försäljning...

gick inte bra kan jag säga..

Åkte dit med en ohalt häst och kommer därifrån med en nästan utdömd häst:cry:

Kotsenbensfrakturer på bägge bak och hästen är ohalt :confused: han har klarat inridningen inhoppningen och löshoppningen utan att visa det minsta hälta och denna fraktur är minst ett år gammal troligtvis äldre...

Min fina häst!!! fan också!!!!!!!!!!!!
Är så ledsen så jag vet inte vad jag ska göra...:cry:

Å herregud!! Jag beklagar verkligen, gud så jobbigt! :(

Jag sänder en stor kram.

Vad kommer nu hända med honom?

Nejmen fy...Att det ska hända sånthär.. :(
Beklagar verkligen!!

Kraaaaaam till dig om det nu hjälper ngt!!

Tack för kramen!

Just nu vet jag inte utan jag får vänta två veckor på att PB ska komma hem från USA och ge expert utlåtande på bilderna men veterinären jag hade sa att prognosen för att kunna göra något var väldigt liten. Så det blir säkert hästhimlen och det är så tråkigt och ledsamt på en så fin och social häst.

Han kunde inte förstå att hästen är ohalt med dessa frakturer och inte jag heller för det var ingen liten fraktur precis.

Men han var helt övertygad om att han kommer att bli halt så problemet är försäkringsbolaget som säkert måste ha en halt häst för att kunna dömma ut honom.

Någonstans finns dock hoppet att ett annat bättre utlåtande ska komma eller att jag ska vakna ur denna mardröm.

nej fy så tråkigt :(

jag har faktiskt varit med om multipla frakturer på kotsenben tidigare.
Var ett sto som jag tittade på , 4 år ,inriden och hoppad.
Var superfin o rida, ingen superstjärna men mjuk och fin o väldigt positiv. Hoppade trevligt o jag bestämde mej för o köpa.
Hade multipla frakturer på båda kotsenbenen fram.
Helt ohalt, ingen svullnad.. ja fattade ingenting.

Tyvärr blev de hästhimlen för de fina stoet och jag fick fortsätta min jakt på häst.
Hoppas de går bättre för din häst.

Tack!

Tänk vad lite hopp kan göra.. hittade en travsida där det stod om toppfrakturer på kotsenbenet och där stod det att prognosen är rellativt god efter operation. Det har jag bestämt mig för att tror på i 2 veckor till iaf.

Någon som vet vilka veterinärklinker som är bäst på operationer av frakturer eller om det finns någon specillt duktig hästkirug ni kan rekomendera? pm namn till mig om ni vet någon.

fy vad jobbigt! :cry:
Hoppas verkligen att det går att operera!
håller tummarna för dig och din häst!

kram!

kikat igenom tråden o letat stammen på din häst men hittar den inte.. du kanske kan skriva den igen? :D

Så tråkigt med din häst :cry:
Håller tummarna att det finns chans genom operation....

Usch, vill egentligen inte skriva här när era är sjuka/skadade osv..
Håller alla tummar hårt för er med Skadade hästar!!!!

Men en liten uppdatering från mig och Aprilia..
Vilat några dagar, vilket hon inte riktigt pallade med. blev knas efter 2 dagar.. Så promenader fick det bli under vilan.. Så ingen riktigt vila blev det ju inte heller.. Men hellre så en helt knas att ha att göra med sen. :smirk:
Iaf. Ska iväg på första "hoppträningen" på onsdag.. usch, skitnervös ju. :crazy: Skutta och ha kul ska vi ha..:)

Usch nu går min häst på butta men vi ska snart tillbaka för att kolla om man kna göra något åt ena förändringen på en kota i ryggen då vi tror att dte är det som är felet.
Så förhoppningsvis blir han bra igen min lilla bebis.

men fy vad de strular för många.
Är d enån förbannelse ?

Mina håller sej iaf hela o friska nu. Båda två rids o de går bra. Ska ta mej in på klubben o prova hoppa lite, sist vi gjorde de gick de inte så bra, växte båda två o var superslöa.
Nu är dom pigga o står stilla i växten så förhoppningsvis får vi lite fart över hindren denna gång ;)

Uppdatering från oss:
Carisma Var och hoppade i ridhuset igår. Ett kryss och en grind. Liiite tittig men inga stopp och vi avslutade med ett riktigt fint språng över grinden :) Efter passet var hon lite svettig och passade på att klia sig på sargen när jag tog på mig jackan. Så hela sargen välte över henne :eek: Och jag satt på med långa tyglar. Fick lite panik när jag såg vad som skulle hända. Men hon bara tog två steg åt sidan och tittade ner på sina ben, där sargen låg -hihi- Underbara pålla:love:
I övrigt växer hennes mage och hon är pigg som en mört att rida :D Försöker rida 3 dagar i veckan. Hon har fått regnskållor på rumpan, så jag har rakat av pälsen i tre fyrkanter mitt på rumpen - så hon ser lite rolig ut för tillfället :o

Lasse Går som tåget, pigg är han också (vart får de energin ifrån i detta regn? Jag är totalt orkeslös och hästarna har aldrig varit piggare :confused:)
I torsdags på tömkörningen drog han släpan så bra att tränaren blev så pass ivrig att vi provade sätta honom mellan skacklarna på rockarden. Det gick fin fint - lite spänd och hoppig blev han men inget allvarligt
Annars passar vi mest på mellan regnskurarna att galloppera i skogen :D Skitkul

Håller tummarna för alla skadade hästar! Jag har haft min beskärda del av otur och jag vet vad ni går igenom. Kämpa på även om det är tungt!!!

KL

Nu kommer jag och är överlycklig!! :love:

Första ridturen idag sen hon blev dålig. Det har gått 3,5 månad!!!:eek:

Men guuuuuud va bra det gick, jag var så hög efteråt, kunde inte taga ner :D

Jag lekte lite på ridplan först och hoppade upp sen med barbacka padden å repgrimman. Och vi bara skrittade iväg!!:love:
INGET bus alls! Spände sig inte ens!! Vi skrittade runt och styrde och grejade och hon var så nöjd så, jag trodde att jag skulle svimma av lycka för jag hade förberett mig på en riktig åktur hihi.

Här kommer bildbevis oxå!! Å jag ser på bilderna vad hon har vuxit, jag ser inte alls lika stor ut på henne som jag tyckte att jag gjorde förut!

2007-12-0800000.jpg

2007-12-0800002.jpg

2007-12-0800005.jpg

2007-12-0800001.jpg

Det blev en film oxå men den tar så himla tid att ladda upp så jag lägger upp den imorgon!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama