Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Här kommer lite fler bilder på min lilla Saga från hagen härom dagen, det var soluppgång och jag tycker att det blev så härliga bilder!

November200700014.jpg

November200700008.jpg

November200700007.jpg

November200700031.jpg

November200700036.jpg

November200700024.jpg

:love::love:

*kl*

Hua nu börjar jag bli nervös.... imorgon ska jag troligtvis få besked om vad expert veterinären anser om bilderna.

MEN jag har bestämt mig för att han ska få stanna kvar hos oss så länge han inte har ont och lider av det. För varför ska jag ta bort en häst som har anmärkning på röntgen när han än så länge inte visat minsta besvär av det? Nej jag tänker inte ge upp honom han är för fin för det. Jag får ha honom som min egna ridhäst så länge och utvecklas han så som jag tror han kan göra så kanske det finns någon ändå som vill ha honom om han nu visar sig hålla för ridning.

Håll tummarna för min lilla älskling!

vi håller tummarna :D

Jag undrar fortfarande vad de är för stam på den? hittar de inte i tråden..den är för lång för att lusläsa :P

*knapplån*

Idag anser jag att jag var modig. Tog på Etan sidepullet och satt upp barbacka och skrittade en runda runt hagarna. Etan har vilat en vecka så jag var förberedd på det värsta men han lunkade runt så fint så min lilla sötis :).

På torsdag blir det tömkörning lite nätt och på fredag kommer syrran och rider honom :). Jag är så stolt över min lillskit.

I januari kommer veterinären ut och kikar på tänderna, någon som har låtit dra ut vargtänderna på sin? Jag funderar på om vi kan ta det i samma veva som veterinären kommer ut.

*kl*

Nu har jag fått utlårandet från PB och han tror fullt ut på att operera honom och dessutom är prognosen bra!!!!! :bump: :bump:

Veterinären sa att det är lika bra att göra det nu innan han får problem av det för då blir det svårare. Han trodde att detta skulle störa honom när vi belastar honom hårdare med ridningen och hoppningen om vi inte tog bort det. Som tur är har han ju toppfrakturer så benen far inte illa av att man avlägsnar den skadade toppen den har ingen inverkan alls på honom så han kan vara utan den delen.

Nu är ju alltid en operation en riskfaktor men de sa att det räcker med en nedsövning de fixar bägge benen på den tiden. Veterinären trodde att han hade fått frakturerna när han var fölunge och räknade det inte som medfött som tur är.

FT_ryttare: missade din fråga, han är efter Dirco-Anart

Åh va skönt!!!! Då är det bara att fortsätta hålla tummarna för operationen då! När blir det av då?

*KL*

Uppdatering från oss:
Var på förta "hoppträningen" igår.
Skötte sig exemplariskt och var jätteduktig. hoppade allting och tittade inte på nåt.. Lite skillnad mot den andra pållen jag har. :crazy:
Iaf, hoppade och travade lite bommar. Tyckte det var skitskoj, men inget bus och lyssnade super!
Tränaren tyckte hon var cool som inte brydde sig om varken de andra hästarna lr hinder lr nåt annat.
Stod still tills jag sa till osv. fattade rätt galopp och saktade av när jag ville. Bytte tillochmed galopp på hjälp!! :bump:

Ville bara skriva av mig lite. :)
Bonusbild!

Håller tummarna för er som har skadade hästar osv..

Va härligt!! Men du... inte är väl den där bilden från nu va! (tänker på den mjuka och ovita marken!)

*Uppdaterar*

Min fröken är numer "barnvakt". Skiljde av fölet förra veckan då hans mor skulle tillbaka till sin ägare och då fick fröken hoppa in som sällskap åt lillkillen. Dom far runt rätt ordentligt så jag avvaktar lite med ridningen någon vecka till så ungen blir trygg. Håller på att vänja honom vid att man ibland blir ensam i stallet och när han är lugn med det kör vi igång med skrittpassen igen, fröken och jag;)

Nä, från i slutet av september. :D
Dock ser det ut så på backen där jag bor än så länge. :(

Oj! Hej igen alla! Kännde att de va dax att uppdatera med en liten bild på Lynette.
Verona: Vad saga vuxit till sej! Och kolugn verkar hon va :D

Här kommer en bild på Lynette

Förresten, hur gör ni me era hästar i vinter, får dom vintervila? När och hur länge iså fall? (Ni kanske skrivit det tidigare, men jag har inte följt tråden på länge å orkar inte läsa ikapp 20 sidor ;))

Jag har inte tänkt ge min fröken vintervila. Skrittpassen ska fortsätta hela vintern och så drar jag igång med mer krävande jobb från slutet av februari, är det tänkt. Vill ju inte gå för fort fram efter den svåra hältan hon drabbades av i höstas. Nu har hon dock fått en veckas vila p.g.a. barnvaktandet men ska försöka ta ut henne själv i morgon.

Barnet ifråga har fått lära sig att man kan stå uppbunden nu så jag ska nog våga skritta fröken en halvtimme medan han står uppbunden i boxen (med folk i närheten)...annars kommer han över boxdörren i ett jehu...Han heter inte Raketen utan anledning:o

Idag har Rodi promenerat med sadel för första gången. Han har provat sadel två gånger tidigare men bara stillastående.

Ja.... kolugn, va jag älskar när hon är såå!!

Idag... bakslag... spände sig hela tiden, red endast ca 10-15 minuter. Spände sig och småhoppade men det går iallafall bättre att korrigera henne men en gång fick hon till en riktig stegring fast det gick bra ändå, ner och fortsatte bara... bläää va less jag är på henne när hon är så där....

Men jag tänker positivt och framåt, måste hoppa upp och rida ofta ofta och lite så hon blir van att jag faktiskt ska vara där uppe. Sen förstår jag att det var lite annorlunda idag för det var första gången vi skrittade på vägen, bara ridit i skogen och på banan tidigare men hallå, så himla konstigt ska det väl inte vara...

Hon är verkligenen liten ängel ibland och man kan tro att det är väl inga som hlst problem här och sen nästa gång är hon :devil:

Tiger har ju tagit det väldigt lugnt hela hösten (okt tills nu) och inte blivit riden mer än en gång barbacka sista ja var hemma för 2 veckor sedan. Vi drar igång med ridningen pang bom på sadelutprovningen på torsdag, enda möjligheten för att få en sadel att rida i över jul.

Över jul (planerat fram tills 13 januari) ska han ridas så mycket det bara går pga väder o underlag. Gärna ngn sväng till ridhuset. Han är pigg o "stillastående" i växten och vill bara få ngt gjort den lilla arbetsmyran ;) Sedan blir det lite lugnare igen när skolan drar igång men troligtvis ridning på helgerna. Om han inte är väldigt duktigt i jul, då får han nog ridvila igen ett tag...

Sedan planerar jag (haha) att åka o träna ngn fredagkväll då o då framöver, men då ska någon kunna köra mig ;) Men ngn form av tränarledda träningar fram i vår var det tänkt, kanske 1 g/månad eller så.

Ska börja köra honom oxå fram i vår när underlaget är bra o körtränaren har tid o repetera lite med oss. Sedan är det tänkt att mamma ska köra honom 1 gång i veckan eller iaf så mkt hon hinner för att få lite kondis på pållen. Han är ju inkörd sedan förra vinter/våren.

Våra planer :)

KL

Red idag igen på Saga, på banan. Hon spände sig och skulle lyfta bak lite men tog mina korrigeringar, först satt jag och var bitter över att hon är så jobbig men sen så började jag kräva mer av henne (obs fortf. bara i skritt) men krävde en bättre form och hon sökte sig ner jätte fint och sen gick hon bättre än någonsin! Vi gjorde massa fina halter kvar i fin form och hon slutade små skutta. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10