Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?
*kl*
Skönt att endel pållar verkar gå framåt iaf med utbildning o skador
Synd om er andra
Tiger och jag sällar oss delvis till de skadades skara. Hästen är busig o pigg som attan men konstig i hovarna. Åkte ju på sadelprovning o hans sadel låg tillräckligt bra med padd, hade inte blivit för smal. Så länge trevligt. Sedan tänkte vi rida lite i deras ridhus ändå när vi ändå var där.
Tiger ömmade ovanligt mkt på grusvägen dit. Fortsatte stå emot i ridhuset vid hand så jag var ytterst skeptiskt när jag satt upp. Travade ngt varv för att försöka utröna vad det var med honom, långa tyglar o smackade på lite. Kändes inte halt på ngt ben men var inte alls samma häst. Ingen trav alls, bara motstånd. Hoppade av o åkte hem.
Hovis skulle ändå komma på kvällen som tur va. Han velade mellan väldigt tidigt stadium av fång eller hovböld. Tiger ömmade betydligt mer i höger fram, lite lite i vänster men inte alls på ett "punktställe" som vid hovböld utan med över hela. Fång låter konstig, inget alls har ändrast på hur länge som helst (foder, fodermängd/tider, underlag, motion (vilat) osv). Hovböld trodde vi mer på. Skulle avvakta o se hu han blev.
Tog ut honom idag, båda fram lite varma. Gått/sprungit helt obehindrat i hagen. Gick en runda o han var grymt pigg o busade massor. Mkt ömfotad på gruset (detta är vår vanliga "viloväg", vi har inte några mer så korta) och han brukar reagera typ 1 gång per tur på den rundan. Så fort han kom ut i gräset i kanten klev han på vanligt vad jag kunde se. Travade fritt o glatt i gräset (skulle busa med mig, jag som knappt han med ens
).
Kom förbi grannen på väg hem o bad henne kolla lite. Hon tyckte det såg ut som att han sträckt höger bog lite. Att vända honom åt vänster går lika lätt som vanligt men åt höger sätter han inte vänster fram framför och förbi utan låter aldrig högerframbenet komma in under kroppen. Hon tyckte han skulle ledas 5-7 dagar o sedan trodde hon det skulle va ok igen. Inte halt eller så.
Knallade hem. Tempade för säkerhetsskull (helt glömt igår
) och han hade inget feber alls (trodde jag knappast heller, så busig som han var...) och hovarna var helt kalla.
Jaja, jag är bara glad för motionen. Hoppas bara det blir "lite mer" eller något så man kan få reda på vad det är.
Nu sitter jag o försöker bränna en skiva till uppfödaren med lite filmer från året. Tyvärr är inte datorn och brännaren överrens med skivorna. Får ta o köpa andra imon o hålla tummarna