Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Usch! Det var mycket tråkigt att höra:( *Kramar om*

Vi fortsätter med våra skritturer...eller, ja... Jag försöker hålla fröken i skritt men hon är överpigg och vill mest studsa runt. Hon håller ihop än så länge iallafall och hoppas kunna delta på clinic från maj, ungefär. Då har vi hunnit sätta igång med trav och galopp-pass. Till dess "skrittar" vi på :angel:

Verkligen synd på en så fin häst. Jag har ju haft turen att träffa honom också så jag vet att han verkligen är hur underbar som helst.

Etan och jag hälsar och skickar kramar till Er.

Nu har Etan en vecka kvar på sin vila och sen sätter vi igång igen. Köpte sadel i onsdags till Etan och syrran som rider honom blev överlycklig eftersom hon inte är så superförtjust i den bomlösa ;).

Jag kommer dock att rida i den bomlösa när jag rider ut, vilket också i princip är det enda jag gör. Syrran rider ju honom i övrigt så då ska den nya sadeln användas.

Som sagt, i nästa vecka börjar vi igen och då är det tänkt att vi ska rida honom där hemma nån dag först och sen åka till skogen och rida där lite. Sen är det träningar i ridhuset inbokat sen under våren, vi får ju lasta och åka iväg men det ser jag bara som positivt för det behöver han träna på :).

Bild från början av december:
http://s2.photobucket.com/albums/y38/mitnik/Etan/?action=view&current=DSCN2028.jpg

Idag anmälde jag min 04:a till blåbärshoppning nästa vecka :bump: Väldigt bra social träning, med framhoppning, speaker och lite publik och små 30 cm cavallettis att trava över. Ska bli spännande att se vad hon tycker om det. Kanske kommer lite kort sen också, eller en video t.o.m om jag lyckas lägga in något :p

Hur har ni andra planerat att börja tävla 2008?

Vi har inte planerat några tävlingar än, vi har en del kvar ;). Jag skulle vilja ha med Etan på sån där miljöträningsevenemang men det ser svart ut på den fronten här just nu så vi får se hur det blir nu under 2008.

wiee va roligt! :D
Vi har inte kommit till hoppningen än (ligger lite efter överhuvudtaget...) Men funderar på att vara med på en klubbdressyr i februari :bump: men det blir ren miljöträning, kan omöjligt sitta ner och rida ett helt program då... men det ska bli jättroligt iaf om vi kommer iväg! är sjukt tävlingsugen :banana:

Ja jag köpte en för hög manke och är jätte nöjd. Har dock inte hunnit rida i den ännu för jag har haft fullt upp men den ser ut att ligga super!

tjohoo !
satt på min 'lilla' dam idag efter 2 månaders vila :D supersnäll , ibland glömmer man bort att hon är bebis! hihi
Som hon har växt :eek: blivit en riktig häst nu! hela 171cm mäter hon nu!
17314389.jpg

Är de fler som börjat sätta igång nu efter vila? :)

Min har fått vila 7-8 v och igångsättningen började nyss, hade hoppats att hon skulle växa en decimeter eller så under vilan :D Då hon är väldigt liten, men istället hade hon KRYMPT 1 cm sen i sommras :p

en till bamsehäst , kul o se att man inte är ensam. :D
Ska ta o mäta calle jag oxå , tippar på 170-172. Har hög manke o kort i kroppen så upplevs inte stor att rida. Sen har han inte så stor gång så de gör sitt till :p

Idag har vi jobbat lite dressyr , hade mamma med mej på backen , hon harinte sett honom riden så mkt eftersom jag oftast rider själv nuförtiden.
Bra med ett par extra ögon. Vi introducerade honom lite på skänkelvikning, att han ska gå undan för skänkeln o kunna runda runt skänkeln. Mkt märkligt fenomen ansåg calle o visste inte om att han hade leder i kroppen ;) Han gillar att gå rakt fram hihi.
Med lite mera jobb blir de nog bra! han verkar väldigt motiverad nu och jag med.

Q kan vi inte göra så mkt med eftersom de är isgata ute nu :( Skorna ska på 9 januari, sen kör vi med honom oxå :D

Jodå! :eek: fröken och jag har haft lite meningsskiljaktigheter angående hur man "går fot" så igår var det fullt ös medvetslös på stallplan, hon var lite tamare idag och mer talbar så det ska nog lösa sig :crazy: när hon lugnat sig lite till ska hon köras i finkan till ridhuset x antal gånger i veckan under vintern. märker på henne att det är jätteroligt att arbeta så den tidigare så lättlärda och duktiga pållan kommer nog tillbaka vad det lider... :rofl:

Det där med att lära dem flytta sig för skänklen kan vara sjukt roligt!

Min lilla håller på att lära sig att flyta ut rumpan från volten, käns som om hon har benen precis överallt utom där dom bör vara, jag är glad att jag bara har två ben att hålla rätt på!

Fin!! Gillar ju skimlar dessutom.

Jag red "på riktigt" idag!

Tiger var bara lite ömfotad, bara konstig just den dagen hovis kom o vi var i ridhus för att prova sadel. Efter det har vi gått på promenad en ny väg inåt byn med bara asfalt o gräskanter vilket verkligen bevisade ömfotheten. Helt klockren så fort det inte kommer minsta sten på asfalten.

Tog honom för säkerhets skull till ridhuset för att kolla o där var han som vanligt :) Dock trött fort, inte van vid o knalla runt runt i spån :rofl:

Så igår red jag samma väg barbacka (jag vill ju alltid sitta barbacka först o kolla läget). Tiger var pigg pigg pigg men skrittade till slut lugnt även hemåt. Men gud så tittig :eek:

Så jag bröt min "varannandagsregel" och tog ut honom idag med. Dock med sadel o bett för jag ville verkligen kunna känna på traven, inte bara sitta o åka med på slak tygel som våra barbackaritter går ut på. Tillbaka var min lilla ängel :love: Hans underbara trav och han gick rakt förbi alla "hemskheter" i stadig form o sket fullständig i grannens halvgalna NF-hingst. På hemvägen bjöd han på en mjuk lite galopp, helt stadig på den smala vägkanten avslutad o några små runda bocksprång. Och han travade lugnt hemåt o skrittade helt lugnt på såväl lång som kort tygel hela vägen hem :love:

När jag skulle sitta av o leda sista biten (dvs när han visat att han var lugn i skritten med ryttare) så skulle jag korkat nog ta kort på honom från ryggen. Hängde lite väl långt i på högersidan och "flopp" sadeln åkte runt :eek: Jag kravlade mig snabbt över och av o sadel låg så snett att jag fick spänna utt sadelgjorden över ryggen. Vad gör Tiger då? Han stod lika still som han gjort sedan jag gjorde halt o fattade inte varför jag skulle sadla om :rofl:

När hovis kommer (förhoppningsvis i veckan) ska han få skor igen.

Ja, hon är en riktig bamsing :D Dock vill jag inte att hon ska bli större då hon är ganska rejäl, vill ju inte att hon ska bli för stor för mig :eek: hehe

jag ser fram emot att få komma igång nu, Peia har inte blivit inhoppad ännu så det ska bli riktigt kul :d

the_connemara: och jag som inte alls är direkt förtjust i skimmlar :o haha hoppas hon blir brun som sin pappa ja hihi

Ja min är rejäl i kroppen han oxå , absolut ingen klen sak ;)
Men som tur är är han kort i kroppen så än så länge gör de inget att han är hög.

KL

Splittan: Hur gick det på träningen?

Giine: Söt pålle!!!! Min lilla Lasse har precis påbörjat sin vila och Carisma ska få ledigt när bebisen börjar trycka på :D

DreamOn: Inga tävlingsplaner än här. Carisma är dräktig och Lasse är alldelles för omogen. Får se efter vilan om han växt ihopa lite bättre. Kanske vi börjar med nån programridning i dressyr....

linafina: Etan är så söt! Kul att ni hittat sadel!

I natt blir en svettig natt hos oss. Vårt stall ligger bredvid en fyrverkeri försäljare. Det han inte får sålt smäller han upp inatt. Han brukar börja vid halv tolv och sen är han inte klar förrens 2-3 tiden :crazy::mad: Det låter verkligen som kriget HELA TIDEN. Hästarna blir som tosiga :cry: Är rädd att Carisma ska kasta sin fölis....
Han har smällt hela veckan, så vi har inte kunnat ha hästarna ute så mkt. De smäller av bara 20-30meter från hästarna så de får panik om de är ute i hagen.
Så jag hoppas allt går bra inatt sen är det ett år tills nästa pärs....

TILL ALLA!!
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!!!
Hoppas att ni med otur får nya krafter och ett bättre 2008, Och så satsar vi vidare med våra FYRA åringar! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama