Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?
Fin!! Gillar ju skimlar dessutom.
Är de fler som börjat sätta igång nu efter vila?
Jag red "på riktigt" idag!
Tiger var bara lite ömfotad, bara konstig just den dagen hovis kom o vi var i ridhus för att prova sadel. Efter det har vi gått på promenad en ny väg inåt byn med bara asfalt o gräskanter vilket verkligen bevisade ömfotheten. Helt klockren så fort det inte kommer minsta sten på asfalten.
Tog honom för säkerhets skull till ridhuset för att kolla o där var han som vanligt
Dock trött fort, inte van vid o knalla runt runt i spån
Så igår red jag samma väg barbacka (jag vill ju alltid sitta barbacka först o kolla läget). Tiger var pigg pigg pigg men skrittade till slut lugnt även hemåt. Men gud så tittig
Så jag bröt min "varannandagsregel" och tog ut honom idag med. Dock med sadel o bett för jag ville verkligen kunna känna på traven, inte bara sitta o åka med på slak tygel som våra barbackaritter går ut på. Tillbaka var min lilla ängel
Hans underbara trav och han gick rakt förbi alla "hemskheter" i stadig form o sket fullständig i grannens halvgalna NF-hingst. På hemvägen bjöd han på en mjuk lite galopp, helt stadig på den smala vägkanten avslutad o några små runda bocksprång. Och han travade lugnt hemåt o skrittade helt lugnt på såväl lång som kort tygel hela vägen hem
När jag skulle sitta av o leda sista biten (dvs när han visat att han var lugn i skritten med ryttare) så skulle jag korkat nog ta kort på honom från ryggen. Hängde lite väl långt i på högersidan och "flopp" sadeln åkte runt
Jag kravlade mig snabbt över och av o sadel låg så snett att jag fick spänna utt sadelgjorden över ryggen. Vad gör Tiger då? Han stod lika still som han gjort sedan jag gjorde halt o fattade inte varför jag skulle sadla om
När hovis kommer (förhoppningsvis i veckan) ska han få skor igen.