Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?
Jag har en egen uppfödning född i maj -04. Äger mamman också, så jag har varit med från början
Stammen är Quite Easy-Bonaparte-Iran. jag mätte honom idag och han är 1,66 m både över manke o rumpa. Är rädd för att han kommer att bli stor
Men efter som han ska bli hopphäst är det tänkt och jag är lite höjdrädd kanske det inte gör så mkt? Hindren ser ju mindre ut
Min kille är longerad i alla gångarter med sadel o stigbyglar o tömkörd i skritt o trav. Brukar gå på promenader med honom, både ensam o med sällskap. Klättrar i backar i bland o går på "upptäcktsfärd" ibland. Han är trafiksäker o bryr sig varken om bilar, traktorer eller grävskopor. Bussar är inga problem heller. Traktorer är roliga, de kommer ju med mat
Han är löshoppad ca 5 gånger o tycker det är roligt. Har bara hoppat små-hinder än så länge.
Nu i höst (okt/nov) började jag hänga på honom. Inga problem alls, så jag har suttit på honom 5 gånger och "ridit" lite. Pappa brukar leda honom och jag sitter på ryggen o bestämmer framåt o halt.
Min lille kille har alltid varit väldigt modig o det är inte mkt som är farligt enligt honom! Är det något som ser läskigt/konstigt ut brukar han stanna och titta och blåsa lite, sen går han självmant fram o kollar vad det är för något!
Ska ev. löshoppa i helgen, sen blir det vila för både honom o mig. Han går på lösdrift med 2 andra pojkar, så han roar sig själv ganska bra.
Ska se om jag kan leta fram någon bild på honom.
//Jordgubba