Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
det är inte länge, utan 6 dagar. Har tid hos BM i gen på onsdag 19/9 ifall bebis inte kommit ut än. Om det skulle vara så ska jag skickas vidare till sjukhus för kontroll.
Jag fick tid efter 14 dagar för UL för att kolla tillväxt och tillång på fostervatten och också nå't mer som jag inte minns.
Det visade på att det låg nån därinne och vägde 4.5-5 kilo (HJÄLP!) så det skulle bli igångsättning 2 dagar senare, men jag kom igång av mig själv och han vägde "bara" 4.2
Där ser man. Jag tror att man går på överburenhetskontroll här efter en resp två veckor, men om ingenting indikerar på att barnet skulle må bättre utanför magen då väntar man sju dagar till. Jag blev igångsatt innan BF dock pga graviditetskomplikation.
Man räknas väl inte ens som överburen förrän man gått över BF-datumet med två veckor?
Här är första överburenhetskontrollen på BF +15 och därefter varannan dag.
21 dar i Norrbottens län, UL-kontroll 15 dagar efter BF sen kollas man varannan dag då fram till 21:a eller blir det 22:a dagen över tid? Hur som haver sjukt onödigt länge tycker jag....
Jag gick 14 dagar över tiden med lilltjejen. Vi var kallade till kontroll på förmiddagen denna dag. Redan tidigt på morgonen kände jag att förlossningen var på gång. När jag upplyste läkaren om detta upplyste hon oss om att det var den inte alls ... Hon tyckte att vi skulle åka hem igen. Förlossningen borde bli inom en vecka.
Vi tog en sväng på sta´n istället allt medan värkarna tilltog. Återkom 4 timmar senare och födde dottern efter 2 timmar på plats.
Fräckt av mig att göra så! Hon sade ju att förlossningen inte var på gång. Och det var ju hon, som var utbildad ...
1991 gick jag 27 dagar över tiden, de ville inte sätta igång i första taget inte. Sa att barnet inte var färdigväxt, när hon väl dök upp vägde dottern 4500 gr och var 54 cm lång. Snacka om att ha legat till sig.
Hästnyheter Jag menar att en del ekipage får väldigt fint betalt för gräslig ridning pga att hästens grundkvaliteter är höga. Domarna verkar strunta...
Kropp & Själ Marklyft har också varit en favorit, men sista halvåret har jag varit väldigt försiktig, har en benägenhet att få lättare ryggskott när...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.