Hur långt är man villig att gå?

Sv: Hur långt är man villig att gå?

Jajjamänsan har varit pirr i magen i två veckor nu och har redan shoppat ny pad:D

Jajjamänsan har varit pirr i magen i två veckor nu och har redan shoppat ny pad:D

ja, jag såg det...därför jag måste fråga om det blivit något nytt.....;)
Man köper ju inte något sånt om man inte har något, förhoppningsvis, att lägga den på menar jag !

haha jag har ju de andra hästarna ifs men paden är till den nya;)

Jaja, det är klart :) Tänkte inte på det......:o

Fast till försvar får jag säga att jag fick för mig du hade en unghäst och en valack som var din mans så jag trodde inte du hade någon ridhäst till dig själv......

Har inte riktigt lärt mig alla här ännu :grin:

Du kommer nog inte att ångra dig. Jag hade världens bästa Isl.häst med superturbo och tillhörande dumpventil, man bara släppte tyglarna så bar han iväg i en ökad tölt som fullständigt tog andan ur en :love:

Jag skulle minsann aaaaaldrig sälja den underbara hästen men så ville jag syssla med boskap och Isl.h kommer man inte långt på dessutom var han 3 cm för låg så tävlat hade jag inte fått gjort med honom iaf. Jag hittade iaf världens bästa köpare på Åland och köpte världens häftigaste Paint som jag kan lova att jag aaaaaldrig säljer :D

Jaja, det är klart :) Tänkte inte på det......:o

Fast till försvar får jag säga att jag fick för mig du hade en unghäst och en valack som var din mans så jag trodde inte du hade någon ridhäst till dig själv......

Har inte riktigt lärt mig alla här ännu :grin:

Haha nu ska vi se om jag kan förklara läget.

Vi har precis sålt ett 10 årigt arabsto som var min och min mans ihop.
Jag har en 5 årig arabvallack som jag ägt i 4 år men nu när jag köper ny häst kommer min man att få ta över arabvallacken till 50% ev helt längre fram.
Sedan har vi fött upp ett föl med arabstoet som mor och Cash N Smart som far,den är nu 7 månader gammal.

Och det är inte lätt att hålla koll och komma ihåg alla på buke!

Beror nog på hur man ser på hästen och vilket förhållande man har med den. Jag vill bli duktig men har just nu bara min gamla trotjänare som gett och ger mig SÅ mycket !
I dagsläget så är livet på tävlingsbanan förbi, vi har gett och gjort vad vi kunnat där och han börjar bli gammal så jag har beslutat att han ska vara pensionär - i skogen och lättare pass på banan.
Och jag kan säga att jag kommer ALDRIG att sälja honom, utan skillsmässan blir den dag han inte orkar/vill mer.
Detta trots att min karriär skulle se bättre ut på en annan häst idag men har bara råd att ha en häst i dagsläget.
/R.S

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 753
Senast: Lavinia
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 898
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18