Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag brukar ropa "håll klaffen" till hundarnabor i lägenhet och den ena hunden buffar mot folk i trappen. Dock inte när jag sover så jag undrar vad dom tänker om mig egentligen
Perioderna när jag gråter i sömnen minns jag aldrig varför. Och jag gråter inte på riktigt (det blir inte blött) men jag väcker mig själv för det är så högt.
Circadin har jag provat, funkade inte för mig, men jag är ju inte riktigt som man ska heller..
Har du stora sömnsvårigheter så testa arbetsterapeuten och se om du kan få ut bolltäcke eller kedjetäcke därifrån. Ha gärna läkarintyg på din dåliga sömn med dig vid ansökan.
För mig fungerar neurol klockrent, valerianatabletter receptfritt på Apoteket. Testat imovane och någon mer men är ett lik hela dan med dem. Med neurol sover jag djupt, lugnt och vaknar utvilad. Verkar ju fungera olika för alla så det kan vara värt att testa, de är inte så dyra heller. Inga rapporterade biverkningar, men äter man andra mediciner är det så klart bra att kolla upp så det inte blir något tokigt.
Har du testat att rulla in dig i täcket så att du ligger på båda sidornas slut (bra förklaring va) Vik in täcket under dig liksom hela vägen ner utefter kroppen. Tänk dig en kåldolme, rulla in dig så, det kan hjälpa till att få bättre sömn. Det ska givetvis inte vara så hårt att du inte kan röra dig alls men så att du känner dig väl omstoppad. En tung yllefilt kan också hjälpa kroppen att få ro.
Iktos i lågdos ger mindre biverkning än en öl
Dåsighet är det vanligaste och det vill man ha om man skall sova.
Jag skulle vilja säga att Enya behöver byta miljö och ha semester och med det menar jag inte bara jobb och skola utan familj och bara göra roliga saker. Stress gör att kroppen har full beredskap dygnet runt och då blir hjärnan trött. Blir hjärnan trött kan det bli så att man sover sämre och blir extremt lättväckt speciellt i den lättare sömnen.
Jag fick en sådan en gång och jag lovar att jag nog aldrig varit så speedad som då!Jag nästan klättrade på väggarna och pratade hela tiden, skrattade och hade himla roligt åt sängkamraten som till slut tryckte ner mig i sängen med våld för att jag inte skulle vandra iväg alldeles.
Sån vågar jag inte ta igen!