Hur länge ska man gå vaken innan man söker hjälp?

Sv: Hur länge ska man gå vaken innan man söker hjälp?

Ja jösses! Kanske inför ett prov i skolan eller så, inte nervös alls och vääääääldigt glad! :o:D
 
Sv: Hur länge ska man gå vaken innan man söker hjälp?

kl

Det finns ett antidepressivt preparat som heter Venaflaxin/Efexor som hjälper till att normalisera sömn, även för de som inte är deprimerade.
Det kan inte tas vid behov, man måste ta dem regelbundet o trappa ut när man vill sluta.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta...NplID=20080122000052&DocTypeID=3&UserTypeID=0

Om det går att undvika avstår jag gärna från att ta någon medicin regelbundet. Det känns bättre att ta vid behov och jag anser ju att mina sömnvanor/problem bara är tillfälliga. Har alltid sovit gott tidigare, mellan mina perioder av sömnproblem. Jag är stressad och det märks i sömnen också. Jag har alltid också rört mig mycket, ibland mindre och ibland mer, men ligga still har inte varit lätt när jag sover. Nu är det extremt dock och det går mig på nerverna. Det ÄR inte kul att vakna helt i andra änden än där jag somnade eller vakna med benen ihopknölade och armarna infällda under bröstet när jag sover på mage eller att vakna och inse att man ligger halvvägs ute på kanten och har benen på väg mot golvet. Eller för den delen huvudet.

Mina barn finner mig i det konstigaste ställningarna ibland.
Hundarna lämnar sängen rätt ofta numera istället för att sova där hela natten som förut.

Jag hoppas att detta avhjälps med mindre stressnivå. Tills dess hoppas jag på att jag inte hinner slå ihjäl mig när jag sover. Jag tror inte jag vill dö just så. :D

Jag somnar oftast på mage med armarna antingen på vardera sida om kudden eller en arm under kudden och den andra handen under kinden. Synd jag inte sover hela natten så för det är faktiskt bekvämt. Jag sov till och med när jag var gravid och hade stor mage i vägen, man fick böka undan magen lite så man låg bra ändå!:p
 
Sv: Hur länge ska man gå vaken innan man söker hjälp?

Enya skall helst inte ta antidepp iom sin ep om det inte är extremt nödvändigt.
Antidepp är krampsänkande.
Det var just därför jag tycker att iktorivilen skulle vara mer lämplig för just Enya då den hjälper till med sömn och hjälper till att minska hennes ep anfall som inte alls är under kontroll just nu. Som tillägg till den medicin hon äter. Man går heller inte upp av den och inte brukar man bli aggressiv något hon blir av sin ep medicin hon har nu.
Fast jag har sagt åt henne att hon skall ta upp det med neurologen.

Nu pratar jag om Enya i tredje person men hon förlåter mig nog för jag tror att i morgon dyker hennes födelsedagspresent upp ;)
 
Sv: Hur länge ska man gå vaken innan man söker hjälp?

Enya skall helst inte ta antidepp iom sin ep om det inte är extremt nödvändigt.
Antidepp är krampsänkande.
Det var just därför jag tycker att iktorivilen skulle vara mer lämplig för just Enya då den hjälper till med sömn och hjälper till att minska hennes ep anfall som inte alls är under kontroll just nu. Som tillägg till den medicin hon äter. Man går heller inte upp av den och inte brukar man bli aggressiv något hon blir av sin ep medicin hon har nu.
Fast jag har sagt åt henne att hon skall ta upp det med neurologen.

Nu pratar jag om Enya i tredje person men hon förlåter mig nog för jag tror att i morgon dyker hennes födelsedagspresent upp ;)

Enya är en väldigt förlåtande människa så du är förlåten även utan mutning :D Men mutningen gjorde ju inte det sämre :love:

Fast du, min medicin gjorde mig aggressiv, gör ju inte så länge jag har samma dos. Bara så folk inte tror att jag är en argsint och arg människa alltid, för det är jag ju inte. Tvärtom! Jag har träffat några här på buke som kan intyga det, däribland du!:p Ni har ju överlevt utan några större men, eller?
Jag är dock fortfarande väldigt glad för att du inte tog min ilska personligt när jag började med medicinen. Det var skitsvårt för mig att inte vara arg under en tid där, jag kände inte igen mig själv. Att byta medicin gör ju att jag är orolig att jag ska reagera så igen. Hur många vänner ska jag förlora då för att de inte kan ta en sådan sak? Jag kanske ska varna innan! Och gå i ide!

Jag ska kontakta Neurologen, så jag får tid till hösten efter alla semestrar! Kanske ska maila redan nu om det.


Förresten så sov jag nog lugnt i natt för båda hundarna låg kvar och sov så gott när jag vaknade, en på var sida om mig och så låg de när jag somnade :) Ayla sötnöten kravlade under mitt täcke och när jag efter en stund flyttade mig lite så flyttade hon efter och tryckte sig mot mig! :) Trots att jag låg vaken länge och sedan drömde en hemsk mardröm som väckte mig så har jag sammanlagt sovit 5 timmar i natt!
 
Senast ändrad:
Sv: Hur länge ska man gå vaken innan man söker hjälp?

Näe, Enya som inte är på verkad av medicin och PMS är en go, karismatisk, envis, frågvis, o tänksam och trevlig människa.
Jag tänkte mest på din oro att behöva öka upp mediciner.
När du har flyttat sök avlastningsfamilj omedelbums.
5 h är lite bättre men du behöver mer.
Gumminlubbor är bra om det inte vore för de stora biverkningarna.
Det är inte lätt när någon stjäl John Blund :(
 
Sv: Hur länge ska man gå vaken innan man söker hjälp?

Näe, Enya som inte är på verkad av medicin och PMS är en go, karismatisk, envis, frågvis, o tänksam och trevlig människa.
Jag tänkte mest på din oro att behöva öka upp mediciner.
När du har flyttat sök avlastningsfamilj omedelbums.
5 h är lite bättre men du behöver mer.
Gumminlubbor är bra om det inte vore för de stora biverkningarna.
Det är inte lätt när någon stjäl John Blund :(

:love::love:


http://www.youtube.com/watch?v=uii3VhELiuE

?:p
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 362
Senast: Fibusen
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 213
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 927
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp