Hur länge ska man envisas med kokat vatten?

Sv: Hur länge ska man envisas med kokat vatten?

Koka vatten?
Ingen i min närhet har någonsin kokat vatten, vare sig till ersättning eller annat.
Beror det på att vi är stadsfolk med kommunalt vatten eller ska man koka oavsett?

Gav inget annat än bröstmjölk tills A var 5 mån så det var ju enkelt nog. Steriliserade alla tallrikar, nappar, bestick, muggar och använde mineralvatten till gröt etc efter det (låg uppsvullna döda kor i dammen som gav kommunalt vatten), tills han var typ 9 mån o vi flyttade till Sverige. I Sv hittade jag inte ens steriliseringstabletter...

Jo det gör det väl, men jag tyckte det var så mycket enklare att lägga alla prylar i en stor balja ibland och sen glömma bort dem där en timme än att koka dem. Kokade ibland och förstörde en del prylar som kom för nära kanten och smälte. Surt när de enda nappar sonen ville ha fanns i en affär 3 timmar bort... Dyrt också.

Hm hur i hela fridens dagar lyckas man smälta nappar när man kokar i kastrull?

Glömde du napparna kokandes i kastrullen flera timmar eller vaddå :)?

Jag vet inte om det var kvalitén på napparna eller vad, men så fort någon plast kom nära kanten mer än enstaka sekunder, dvs rörde själva grytan så smälte dem, så man fick stå och passa...

Oj, jag har råkat koka Ellas nappar över 20 min och ingen napp var det minsta smält?!

Låter som kass kvalitet eller en väldigt het gryta ( koka i vanlig kastrull är mitt tips ). :)

Hm hur i hela fridens dagar lyckas man smälta nappar när man kokar i kastrull?

Glömde du napparna kokandes i kastrullen flera timmar eller vaddå :)?

Det har jag lyckats med. :D Glömde av att jag kokade nappar. Blev väl upptagen av något annat. Barn på rymmen, troligtvis. Så allt vatten kokade bort och kvar var ett antal högar halvsmälta nappar. :crazy:

Nu var det ett par år sen, men bara en kastrull som var stor nog. Och det smälte inte för att vattnet kokade bort (eller ja det gjorde det det också en gång när jag behövde jaga ut hundar och katter ur huset och sonen blev akut hungrig och telefonen började ringa... Men annars vet jag inte varför, men napparna smälte som sagt när de kom nära kanten i mer än ett par sekunder. det var en gammal stor gasspis så på den stora plattan kunde man inte reglera värmen heller.

Det har jag lyckats med. :D Glömde av att jag kokade nappar. Blev väl upptagen av något annat. Barn på rymmen, troligtvis. Så allt vatten kokade bort och kvar var ett antal högar halvsmälta nappar. :crazy:
Jösses, vad hade ni för nappar?

Jag kokade silikon-flasknappar torrt när största barnet var liten, de blev lite bruna och fula, men ingen smälte.

Det var också vanliga silikonnappar. Och en från ett företag som var väldigt populärt förr. Den hade smält mest.
Vet faktiskt inte hur jag lyckades. Men det gick.

Liknande trådar

Hemmet Jag har en dyna för min balkongsoffa. Tyvärr så krävs det bara lite vatten för att det ska bli stora fula fläckar. Ena sidan är full av...
Svar
3
· Visningar
456
Senast: KesoNeso
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 503
Kropp & Själ Nu behöver jag alla hobbypsykologers hjälp! Jag har haft en helt vanlig trevlig morgon. Lämnat sonen på scouterna och körde till ÖB för...
2
Svar
29
· Visningar
2 435
Senast: skiesabove
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar