Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Kan ta vår stövarhane som exempel, har för mig att de inte är för olika i kroppen?
Han var färdigväxt på höjden vid ett år men grövnade inte förens han var 2.5. Idag väger han 23 kg
Om man går in på Pointerklubbens web site så står det på RAS att tikar ska vara 57-61 cm höga. Vid vilken ålder de har vuxit klart har jag inte koll på, men fråga rasklubben.
Är hon bara sju månader blir hon nog minst ett par centimeter större.
Om jag inte minns fel ska du ha en hund till drag? Då skulle jag istället kolla på t ex grey hound/pointerkorsningar som är väldigt vanliga och större till storleken.
Har du kollat något på Vorsteh? Har fått för mej att de är rätt vanliga till det.
Sedan funderar jag på varför man ska ha en jakthund som draghund? Finns det inte raser som är bättre lämpade, typ malamute eller huskey?
Eller är det vanligt att det är just jakthundar?
Är inte så insatt i den formen av hundträning.
Sedan vet jag ju inte om det är det som du ska ha hunden till heller
mkh: Till drag, de behöver ha lite storlek för att kunna konkurrera
LazyLady/squarepants - Har ögonen öppna för både vorsteh, pointer och mixar med dessa men har än inte lyckats hitta någon individ som passar till salu.
(LL- malamute och sib.huskies är inte så snabba)
Hundavel & Ras
Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
Hundavel & Ras
Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
Kropp & Själ Såhär utan att veta mer än det som är skrivet, så rösta med fötterna allihopa!
Få ut så bra villkor som möjligt, erbjud vissa så ska ni...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.