Hur länge kan geten o bockkillingen gå tillsammans?

S

Svanhild

Satt o funderade idag på hur länge egentligen en bockkilling o mamma get kan gå tillsammans innan det blir risk för inavel?

Hur gör de som har många getter eller får? Har de särskilda hagar för bockar eller slaktas de så fort de blir könsmogna?

Sv: Hur länge kan geten o bockkillingen gå tillsammans?

Killingar blir könsmogna vid 3-4 månaders ålder.

Sv: Hur länge kan geten o bockkillingen gå tillsammans?

det beror väl på om du vill spara bockkillingen? när vi hade våra får så slaktade vi bagglammen på hösten, (födda på våren) eller sparade någon i separat inhägnad och bytte bagge med nån annan för inavelns skull.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 630
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 201
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 771
Senast: Palermo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar