Sv: Hur länge får hundar vara själva?
ja det är hårt o vara hundägare.
i Sommras jobbade jag från 0700.1600 iof så var hunden med på jobet.
men åkte innan jobbet o spårade. Innan 5 var jag ute vid spårmarkerna spårade. körde till jobbet 5mil jobbade. hem åt ofta på träningarna hemma runt 22-23.00 men så orkar man inte hur länge som helst, sen tappar hunderiet lite tjusning när det är på det viset också.
Tippan skrev:Man kanske åker hemmifrån 7.30. Kort lunch. Vanliga människor har väl bara 60 min lunch? Sen är man hemma 17.30. Rastar hundar, lagar mat. Klockan är 18.30 om man har ätit snabbmakaroner. Vad gör man sen då? Ska man tvätta eller gå ut med hunden? Ut med hunden är hemma igen 20.30 gör det man inte gjorde innan hundpromenaden. Klockan är 21.30 kvällspromenad. 23.00 Sova. 6.00 så piper klockan igen. Nej jag får inte ihop det till ett bra hundliv. Det finns småbarnsföäldrar som väljer att jobba 75% när barnen är små, kanske inte helt fel för hundägare heller?
ja det är hårt o vara hundägare.
i Sommras jobbade jag från 0700.1600 iof så var hunden med på jobet.
men åkte innan jobbet o spårade. Innan 5 var jag ute vid spårmarkerna spårade. körde till jobbet 5mil jobbade. hem åt ofta på träningarna hemma runt 22-23.00 men så orkar man inte hur länge som helst, sen tappar hunderiet lite tjusning när det är på det viset också.