Hur länge får hundar vara själva?

Sv: Hur länge får hundar vara själva?

KRYDDSTARK mat ska man ABSOLUT inte ge!!!! det är faktiskt farligt för de!!! så saltad som vår mat är är inte nyttig för varken de eller egentligen oss. Det höjer blodtrycket och kan leda till andra besvär! det är därför torrfoder är bäst att ge för där innehåller allt de ska ha i rätt mängd! inte för mycket salt, A-vitamin osv...

i det vilda så lever vargar/hundar på kött, skelett från byten de fällt. när de, som vi tycker är äckligt, kommer med gamla ben osv är det naturligt för de. Sen kan man diskutera hur pass mycket de ska äta av de eftersom de trots allt inte nnehåller så mycket näring för de utan är mer ur en hunds mätta synvinkel bara innebär sysselsättning och stimulans.

och vill man BARFa sin hunds så är väl det ett bra alternativ, så länge hunden får i sig rätt mängd och värden för den aktiviteten den har. Jag har aldrig sagt att egengjord mat är fel, det är väl jättebra för den som verkligen till 100% vet hur den ska lagas, vilka och hur mycket vitaminer som ska tillsättas, hur stor mängd fett och hur mycket proteiner den ska ha i olika stadier i livet. Nackdelen är att få har tid att stå och ta reda på och laga maten i fråga (och få har kunskap) då de flesta har ett jobb att sköta. Och då är torrfoder ett utmärkt alternativ- ett KVALITEFODER som fungerar med hundens mage!

jag är lugn, det är du som tycker att jag är för inriktad på torrfoder trots att jag inte är det..:smirk:

En hund som får diarre och annat skit av människotmat är i mina ögon en riktig skithund och avlar man på sådant skräp åker man direkt bort från listan över seriösa uppfödare för min del.

Jag vet hur en hunds matsmältning fungerar och de veterinärer jag snackar med delar min åsikt om att bra hundar tål det mesta och det över lång tid. Det är inte optimalt för dem med människomat, men de ska banne mig klara av att äta det utan total kollaps.

Ditt resonemang är ju bara knasigt och ger överkänsliga hundar som ingen orkar ha.

Har kommit in sent i tråden och inte läst allt så det kanske redan är någon som tagit upop detta men....

Det är mkt babbel om tid och hur länge.. Men alla dom som t.ex inte låter sina hundar komma in i sovrummet på nätterna??? Om man tar sista promenaden en kväll vid 22-23 någonstans och bestämmer sig för att ta en sovmorgon och hoppar upp vid kanske 10 på morgonen.. Har inte hunden varit ensam i nästan 12 timmar då, även fast man har varit hemma???
Vissa tycker kanske att det är långsökt men det är så mkt diskutioner kring tiden.....

Ibland måste man lämna hunden längre än vad man vill, men det går inte ALLTID att fixa en hundvakt lr någon som tar ut dom....
Men för det ska man inte behöva ge upp hundägandet lr vara en "dålig" hundägare....

Man måste ju oxå se till individerna... Vissa hundar klarar att vara ensamma och vissa inte....

Jadzia skrev:
En hund som får diarre och annat skit av människotmat är i mina ögon en riktig skithund och avlar man på sådant skräp åker man direkt bort från listan över seriösa uppfödare för min del.

Jag vet hur en hunds matsmältning fungerar och de veterinärer jag snackar med delar min åsikt om att bra hundar tål det mesta och det över lång tid. Det är inte optimalt för dem med människomat, men de ska banne mig klara av att äta det utan total kollaps.

Ditt resonemang är ju bara knasigt och ger överkänsliga hundar som ingen orkar ha.

:bow: :bow: Håller helt med :bow: :bow:

Pappas hundar får alltid det vi inte årkar äta och det tillsamans med ris, köttförs och i bland även morötter och ägg och ända gången dom blir lite kassa i magen är när dom får älgbenen när vi har fält älgen.
Och om detta hade varit så fel så hade folk inte sakt att pappas hundar är fina i både päls och hull på kurser, utstälningar och av vet.

Kram

Du kanske missade mitt ( + flera andras inlägg ? )

I sådantfall ber jag dig läsa igen !!

Man kan ju alltid ha två eller fler hundar som håller sällskap om de går ihop vill säga..:) :) :)

Fast de kan ju inte vara för länge åndå de har ju behov som att bajsa o kissa om de är innomhus vill säga...

det är väldigt liten skillnad på vårt och hundens tarmsystem!!
Ja jag vet! jag har vart å rotat i bäggedera nämligen!! (läste först humananatomi nu till veterinär) människomat ska en hund tåla! Starka kryddor kanske kan få göra den lite orolig men inte annars!

Vad tror du hund mat är gjord av om inte samma komponenter som människomat??

Det är klart att hunden skall få lite god mat..Köttbullar/korv/glass mm..Men i måttlig mängd. Lite myspys måste de ju få ibland...Plättar med grädde är en höjdare för Farre..Och Köttbullar...ojoj Smaskens

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
602
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 551
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka