Hur länge får hundar vara själva?

Sv: Hur länge får hundar vara själva?

Hund med taskig mage ska inte gå i avel. Fråga Aliide hur kul hon har det med sin Focus. En bra hund tål även kryddad människomat utan att få diarre eller annat knas.

Nu är du fan så fel ute som du kan bli och enda anledningen till att det här inlägget inte ryker på en gång är att jag inte kan låta liknande lögner stå oemotsagda. Det finns helt omöjligt två filmer där T använder el på Piru. Jag har följt deras träning och vet vad han sysslar med. Du är ju helt av banan och vet inte alls vad du snackar om. Tittar man på Piru så ser man att det inte är en rädd och kuvad hund. Jag har sett filmen och vet vad de sysslar med på den. Hunden retas upp för att gå i försvar. Skulle det vara djurplågeri?

För övrigt kan du få anmäla bäst du vill. Vad ska du ha som bevis (om det nu ens är förbjudet)?
Vi är flera stycken som kan tala om exakt hur träningen av Piru går till och vi som ser honom dagligen vet att den hunden utför sitt jobb för att det är roligt, inte för att han är rädd. Det var inte tack vare någon el som guldet vanns, det kan jag lova. Det var målmedveten träning i stor mängd och bra figuranter. Den där "jävla gubben" har fått fram fler duktiga ekipage än du någonsin kommer att träffa på och det utan att vara oschysst som du påstår.

Du gör inget av det här för hundarnas skull utan för att du vill hämnas på T och ja, jag känner till alltihop. Det är lågt av dig, mycket lågt, och inget som ska tas på det här forumet. Du borde ångra fett att du yttrade dessa ord. Ge dig inte på berg när det finns småsten.

Senast ändrad:

Uppmaning till allihop. De angrepp som setts i denna tråd accepteras inte på hundforumet och tråden har nu blivit rensad. Inblandade uppmanas att skärpa sig (ni vet vilka ni är) och ytterligare diskussion angående detta kommer obönhörligen att raderas och rapporteras vidare till administratör. Det händer sällan att moderator blir mållös, men nu har det gått över gränsen.

Mvh moderator Jadzia

Jadzia skrev:
Hund med taskig mage ska inte gå i avel. Fråga Aliide hur kul hon har det med sin Focus. En bra hund tål även kryddad människomat utan att få diarre eller annat knas.

Efter 2 års krångel med min hunds mage så har jag nästintill lust att skjuta alla uppfödare som avlar på fysiskt och mentalt skräp.

Jag såg att några inlägg var borta men jag har väl inte sagt något illa om någon :(

Nej om du läser så tog Jadzia bort en del i en ström så du kan vara lugn som en golden att du inte gjort nåt dumt.:p

PIRU skrev:
Nej om du läser så tog Jadzia bort en del i en ström så du kan vara lugn som en golden att du inte gjort nåt dumt.:p

Aha oki :D

Jag har tagit öven en äldre tik som har varit ensam hemma ca10h per/dag. Inga problem tyckte hennes förre ägare, hon fick ju vara med i stallet när dom kom hem, massor med stimulering och motion...
När jag fick henne hade hon problem med urin läkage, kollade med kontrast röntgen, men hittade inget. Hon har inte heller löpt annat än en gång när hon var unghund!
Jag hann ha henne i ca 6 mån innan första löpet kom...
Efter det har jag letat urin fläckar utan framgång!!
Hon är alltid med mig, jag anses nog som en jobbbig en att umgås med... Men men dom räknar ju med att min sambo ska med om dom bjuder mig, så får dom räkna med min "bäbis" oxå!
På jobbet får hon ligga i bilen med kupe värmare på. Jobbar oftast bara 4h och då hinner det nog bli ca 1-2 lekstunder, brukar smyga och kolla om hon är vaken...

Så visst fan mår hundar dåligt av att vara ensamma mycket, även om det kan visa sig på olika sätt!!!

Jaaa... iofs... kanske det... Fast hon blir ju sådär även när hon INTE varit ensam... Alltså när husse varit hemma hela dagen och även är hemma när jag kommer, då beter hon sig på samma sätt... :p
Svårt det där förståss...

Knapplån

Är man lyckligt lottad och har snälla kollegor, så kan man ha hunden med sig på jobbet!

Kontorshund1.jpg

Håller med dig fullständigt, önskar fler gjorde det! En hunds mage är inte gjord för att äta människomat och reagerar därför med diarréer och liknande, det är inte för att de är känsliga utan för att vår mat inte är hundens mat. De SKA reagera så på allt utom mat som är gjord för hunden! Ärftligt visst men det är så hundens mage är skapt att reagera! Bra att nån mer än jag försöker hävda det!:)

Nej, en hunds mage tål inte människomat eftersom den inte gjord för att äta den, vi kan inte ta upp cellulosa eftersom våra magar inte är gjorda för det! Håll isär MÄNNISKOR och HUNDAR, de ska inte bli små människor som inte kan prata. Ge de hundmat som de ska äta och håll i människomaten, den är till MÄNNISKOR!

Jag skulle inte lämna mina hundar ensamma i 6h..
Även om de är rastade innan jag åker.

Lämnar dem högst 3h ensamma, Nu när jag har vappen vill jag inte ta några risker!

Så kan man ju också försvara dålig avel. En bra hund ska inte bli totalkass i magen bara för att den råkar äta en falukorv. En sådan hund funkar ju inte att ha.

Det är strunt samma vad hunden är gjord för att äta. Så pass tålig mage ska de ha att de inte klappar ihop för lite människomat. Resten är bara strunt.

Loranga skrev:
En hunds mage är inte gjord för att äta människomat och reagerar därför med diarréer och liknande

De SKA reagera så på allt utom mat som är gjord för hunden!

Ge de hundmat som de ska äta

Då rekomenderar du alltså BARF till alla hundar med andra ord?

Du måste ju ha träffat på väldigt underliga hundar om de blir dåliga i magen bara för att de får äta matrester :smirk:

Gnist skrev:
Då rekomenderar du alltså BARF till alla hundar med andra ord?

Du måste ju ha träffat på väldigt underliga hundar om de blir dåliga i magen bara för att de får äta matrester :smirk:

min klarar vanlig mat utmärkt, så djäkla mycket skit de stoppar i sig annars :eek:

Ok, vi ger honom inte hård kryddad tacokött eller liknande, men normalt sätt äter han det mesta

ankans skrev:
min klarar vanlig mat utmärkt, så djäkla mycket skit de stoppar i sig annars :eek:

Det gör mina hundar med ;) De klarar även av rätt så kryddstark mat utan problem.

Deras favorit är halvruttna ben och liknande äckel :eek:
:idea: Det kanske är det som är riktig hundmat? :angel:

Gnist skrev:
Det gör mina hundar med ;) De klarar även av rätt så kryddstark mat utan problem.

Deras favorit är halvruttna ben och liknande äckel :eek:
:idea: Det kanske är det som är riktig hundmat? :angel:
precis, vi har grävt ner hönor och katter i gödsel högen som han råkat hitta :angel: fina likmaskar på dom, mumma säger han och magen är fannemig det minsta problemet, andedräkten desto värre :eek:

hundar är allätare, därför tål de normalt sett allt...

Snälla, läs på i böcker, ring veterinärer och hör i zooaffärer innan ni säger såna här saker, en hunds mage SKA inte klara av att äta vår mat! Gör den det har vi förmänskligat den och vi har avlat fram hundar som kan äta vad som helst. ge den i så fall rent kött och inte korv att äta, det är mycket mer än bara kött i det!! En hund ska inte klara av att äta vår mat för deras mage är inte uppbygd på det sättet! Den faktiska termen på vårt sätt att äta är allätare, hundens är köttätare, INTE ALLÄTARE! Har man sen en hund som är överkänslig mot hundmat och viss köttprotein ska man givetvis inte välja att avla på den eftersom köttallergi och kräsna hundar aldrig skulle klara sig i det vilda.

bara för att en hund inte blir dålig i magen av människomat betyder inte det att den ska äta den maten. Vi kan konstiga saker utan att må dåligt för tillfället men behöver inte bli dåliga för det, vi ska inte leva på det.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
602
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 551
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka