Tänkte på den här tråden när jag var inne på Webhallen häromdagen. Där satt massor av yngre män och spelade frenetiskt. Av kvinnorna som kom in tog den absoluta majoriteten en nummerlapp, väntade och köpte därefter en vara. Om jag jobbade inom datorbranschen skulle jag definitivt satsa på kvinnliga kunder eftersom de faktiskt verkar intresserade av att köpa inte klämma på, testa, fingra på, för att sedan inte ha pengar.
Det finns en parallel till att nästan all media och PR fokuserar på den manliga 18-35 gruppen vad gäller tv och film. Det är först på senare år som man insett att kvinnor har köpkraft, lojalitet och intresse. Och att de faktiskt tittar på film/tv som inte är begränsat till romcoms och chickflicks.
Om man tittar på en del tv serier som är traditionellt manligt territorium (superhjältar) så har man börjat att medvetet fokusera på kvinnor - iofs genom att tro att man kan attrahera kvinnliga tittare enbart genom att erbjuda mycket naken beefacake, men jaja, Rom byggdes inte på en dag.
Det finns en parallel till att nästan all media och PR fokuserar på den manliga 18-35 gruppen vad gäller tv och film. Det är först på senare år som man insett att kvinnor har köpkraft, lojalitet och intresse. Och att de faktiskt tittar på film/tv som inte är begränsat till romcoms och chickflicks.
Om man tittar på en del tv serier som är traditionellt manligt territorium (superhjältar) så har man börjat att medvetet fokusera på kvinnor - iofs genom att tro att man kan attrahera kvinnliga tittare enbart genom att erbjuda mycket naken beefacake, men jaja, Rom byggdes inte på en dag.