Sv: Hur lang...
Jag kanske är lite partisk, jag har tre Manducor hemma, men jag måste säga att det är den bästa sele jag någonsin använt!
Jag använder den dagligen till L, och några gånger i veckan vill D åka i den. han kommer och säger sele, och så ska han åka "bärtaxi" - hur sött som helst. L är bara 8 månader så han åker i den var vi än ska, och D som är 2 år snart åker i den om vi ska någonstans där vagnen blir yxig att ha med. Eller om han vill det själv.
L är född i december och började åka Manduca i februari/mars någonstans. Hade aldrig så mycket kläder på honom, bara vanliga innekläder på kroppen, som ändå ligger tätt intill mig, och så babylegs och tossor på benen. På huvudet mössa och händerna hade han intill kroppen så de var oklädda med. Sedan hade/har jag en bärjacka som täcker både mig och barn på ett alldeles utmärkt sätt, den är ett av mina bästa inköp helt klart. jag kan bära både fram och bak med den på, och vi har båda två ett bra skydd mot väder och vind.
Bär på ryggen gör jag ofta nu när L väger 10+, han börjar bli ivägen där fram
. Han trivs att åka bak med, han ser lite omkring sig och kan samtidigt få tryggheten i mig då han enkelt kan luta huvudet mot min rygg och gömma sig lite. Bär väl på ryggen 7 gånger av 10 skulle jag tro.
Jag tycker nog att det är en idé att köpa en Manduca, den kan du bära i länge, länge och på så många sätt! Jag har haft den på ryggen, höften, magen, liggande ... Det roligaste bärminnet är när jag knallar runt på travbanan i stallet, ledandes hästen, och L liggandes i selen då han behövde amma!