Hur lang...

Sv: Hur lang...

Jag har en svart, men jag ångrar att jag inte köpte den blåaktiga. Tyckte Manducan var lite krånglig när man använde insatsen men nu är den underbar.

Photo_98656_1199772.JPG

Photo_98656_1199776.JPG

Senast ändrad:

Jag har en Ice Rose.

Riktigt tålig färg faktiskt trots att den är så ljus.
Jag bär nästan bara på ryggen nu. På magen (men då i sjal) när jag klipper gräset bara... ;)

Manducan är riktigt riktigt bra.

Babyproffsen har jag sett har börjat ta in ERGO och den är väl mer eller mindre likadan som manducan i sin konstruktion (tror jag) så där kanske du kan prova?
Sen finns manducan ifinare färger än ergon så du kanske kan beställa en på nätet iaf... :angel:

Jag kan inte se din bild.

Här är Sam på ryggen på min kompis. På bilden är han 13 månader.

Och här på magen (nähä!)

Har din blivit solblekt något? Min svarta som jag har använt några månader är nu mera brun än svart, och det ser så trist ut :(

"Ska" det vara så? Eller är det något fel på min?

Mvh Anna

hm jag vet inte, min har då inte blivit solblekt ..

Men textiler som utsätts för mycket solljus tenderar ju att mattas av ( blekas ) med tiden och då främst mörkare färger ( tyvärr ):)

Jag har en svart, en LE Lemon Grass och en LE Kona Coffee. Har haft en svart till och en Petrol, men jag blev trött på den färgen... Nu vill jag ha en av de allra nyaste färgerna men jag vet inte riktigt vilken är.

KL

Sen undrar jag, om man nu bar runt sitt barn mycket. Blir det svarare att lara det att sova av sig sjalvt i en sang sedan? Eller ens att det inte vill sova i sangen overhuvudtaget?

//Krusan

Jag hade Elias i sjal jättemycket o länge som mindre (4 månader nu) o han har inga problem att sova själv nu öht. Det går när dom är mogna för det.

Kan även tillägga att jag har en Baby Björn Synergy som ska vara bättre för bäraren, AJ säger jag bara.. nacke, axlar. Haft den ett par gånger när Elias ska sitta 5 minuter.

Mei Tai är inte alls tokigt, måste jag få inflika!
Jag har sytt själv och jag älskar att det både går snabbt att få på sig bebisen men ändå avlastar toppenbra!

Mei Tai är inte alls tokigt, måste jag få inflika!
Jag har sytt själv och jag älskar att det både går snabbt att få på sig bebisen men ändå avlastar toppenbra!

Jag vill också sy en själv!
Vilket tyg använde du? Tittade du bara på den och sydde utifrån den?

KL

Aven jag far ont i ryggen av Babybjornen... Daremot har jag provat att ha Sophia i "grodstallning", da har jag haft henne i den langre an 30 min. Men jag ska nog investera i en Mei Tai, verkar battre for hennes och min rygg!

Tyvarr sa saljs inte Manduca har nere i Australien vad jag vet... Men jag ska kolla upp den nar jag aker till Svedala pa semester :idea:.

//Krusan

*knapplån*

Jag går då emot strömmen lite. Jag har provat både bärsjal och lite olika selar.

Det som fungerade bäst var BabyBjörn (den med plattan på ryggen). Den trivdes både jag och lillen bäst med. I BB har han tillbringat många timmar i stallet och ute med hundarna. Fördelen med den var att han kunde sitta i den utan att sova. I de andra selarna så var han förbannad om han inte sov.

Har inte haft ont i ryggen eller axlar direkt. Någon gång så har man dock känt av det lite men då har jag haft på mig selen i kanske 3-4 timmar och lillen har vägt bortåt 8-9 kilo. Dock så har jag bytt till en bärsele man har på ryggen nu (en sån man har när man tex fjällvandrar, helt suvären får plats med blöjor och allting i den). Det blev lite tungt att bära honom framåt när han väger över 10 kilo. Sen börjar också benen hänga i vägen när man går. De växer ju på längden också de där små.

Mvh

Tora

*knapplån*

Jag går då emot strömmen lite. Jag har provat både bärsjal och lite olika selar.

Det som fungerade bäst var BabyBjörn (den med plattan på ryggen). Den trivdes både jag och lillen bäst med. I BB har han tillbringat många timmar i stallet och ute med hundarna. Fördelen med den var att han kunde sitta i den utan att sova. I de andra selarna så var han förbannad om han inte sov.

Har inte haft ont i ryggen eller axlar direkt. Någon gång så har man dock känt av det lite men då har jag haft på mig selen i kanske 3-4 timmar och lillen har vägt bortåt 8-9 kilo. Dock så har jag bytt till en bärsele man har på ryggen nu (en sån man har när man tex fjällvandrar, helt suvären får plats med blöjor och allting i den). Det blev lite tungt att bära honom framåt när han väger över 10 kilo. Sen börjar också benen hänga i vägen när man går. De växer ju på längden också de där små.

Mvh

Tora

Kruxet med BB är inte bara för bäraren (fast det gick ju bra för dig!).. Bebisen belastar bäckenbenet samt ryggen på ett "felaktigt" (så FEL kan det ju inte vara för då hade dom inte funnits) sätt. I bärsjal och tex manduca, är inte så påläst inom selar, så sitter barnet bättre.

Ja men bäbisar har ju en tendes att säga ifrån när de är något de inte gillar (min gör det högljutt i alla fall) och i BB:en så satt han så snällt så utan att säga ett pip.

Hade han haft problem eller kännt av sin rygg så hade jag fått reda på det. När jag frågade de på BVC om babysittern så sa de att barnen säger ifrån när de blir trötta i ryggen. Antar att samma gäller BB.

Mvh

Tora

Har nere i Australien ar det vanligt att man lindar barnen nar de sover... Sa jag provade att satta in henne i tyglindan sa att fotterna vilade pa mitten delen med knana utat och rumpan emellan knana. Lindan haller ju benen inne i BB sa de inte sticker ut. Hoppas ni forstar, ar lite knoligt att forklara. Sophia ar ju valdigt liten, sa det ar kanske darfor jag gick det att fungera. Det kommer nog inte att fungera nar hon blir storre. Kan ocksa tillagga att jag endast haft henne sa max 1hr, men hon verkar tycka om det.

Fast nu har jag bestallt en Mei Tai, hon kommer nog att gilla den battre och forhoppningsvis jag med...

//Krusan

Ska till Stockholm på torsdag, ska försöka få tid/lyckas lura med mig sällskapet och prova bärselar. Vill gärna känna hur de sitter på innan jag beställer.

Vet någon var man kan prova i Stockholm? (Får man fråga så eller blir svaren reklam??) Har hittat Babydesign men finns det flera ställen?

Liknande trådar

Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 392
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 639
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 989
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag blev pahoppade av en Finsk Lapphund for ett par veckor sedan och efter det ar hon klart misstanksam mot andra hundar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 815
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar