Hur lang...

Sv: Hur lang...

Jag har annars hört att huvudstödet på Beco Butterfly II funkar bra. Däremot är huvudstödet på Beco Butterfly I inte mycket att hurra för.

Jag är 170 cm och är supernöjd med min Manduca.
Lånade ut den till kompisarna som höll på att knäcka sina ryggar i en BB för att de skulle testa. Hon är ca 160 cm, och det funkade inte alls för henne att bära på magen. "Frontplattan" kom för långt ner och var ivägen när hon rörde sig.
Och hennes sambo som är 190 cm tyckte inte heller att den funkade klockrent (även om den var betydligt bättre än BB).

Huvudstödet på Becon är inte riktigt lika bra som manducans, men om man trixar o rullar det lite (om det behövs - inte säkert att man behöver krångla så länge man bär på mage - jag har ju en 10- månaders på ryggen) så funkar det fint. Spädbarnsinsats finns ju oxå så du kan bära redan nu Becon har ju även fördelen att den är enklare vid ryggbärande så man kan satta i barnet o sedan sätta på selen. Jag har både beco II o manduca (se tidigare inlägg) o tycker att de är likvärdiga att bära i, möjligen är becon lite stadigare? Den är i a f inte sämre än manducan! Båda sitter bra på mig men jag är väl rätt vanlig - 174 cm o varken specilellt tjock eller speciellt smal. Min pyttelilla polare som är 148 cm lång o väger sådär 45 kg provade manducan en gång o den var i största laget till henne - hon kunde inte dra ihop höftbältet tillräckligt, men då är ju hon oxå väldgt liten och nätt. Hur stor är du?

Lycka till!

Jag är 170 cm och är supernöjd med min Manduca.
Lånade ut den till kompisarna som höll på att knäcka sina ryggar i en BB för att de skulle testa. Hon är ca 160 cm, och det funkade inte alls för henne att bära på magen. "Frontplattan" kom för långt ner och var ivägen när hon rörde sig.
Och hennes sambo som är 190 cm tyckte inte heller att den funkade klockrent (även om den var betydligt bättre än BB).

Kanske dum fråga, men hade kompisen verkligen ställt in den ordentligt? Det finns ju massa inställningsmöjligheter.

Intressant att höra ifrån någon som har båda selarna, jag är ca 160 cm lång och väger väl 57 kg 3 veckor efter för förlossningen, återförsäljaren trodde som sagt att manducan skulle bli för stor men det kanske är värt att köpa hem en och testa ändå?
Har hört mycket gott om manducan och eftersom att hon är så liten fortfarande så kommer jag bära på magen nu, men självklart vill man ha något som funkar sen också och då verkar ju Becon enklare som sagt.
svårt ju! Vet inte ens om hon kommer att gilla den, sjalen tycker hon inte alls om. Tror hon blir för varm :confused:

Om du inte är myckert smalare i "normal shape" tror jag manducan funkar. Väger du runt 50 eller under och/eller har mkt smala höfter kanske det är värre. Tänk på att grav kilona försvinner MYCKET tidigare än du troligen hade tänkt sluta använda bärsele. Jag var utan ansträngning nere i normalvikt efter 4 månader trots att jag gick upp 18 kg, men jag har ännu inga som helst planer på att sluta använda selen på ett år eller så (sonen är nu 10 mån o 11 kg o bärs både på rygg o på mage).

Å andra sidan så är ju Becon lika bra, den går ju jättebra att bära på mage i oxå, och den är gu garanterat inte för stor. Jag tycker som sagt att selarna är likvärdiga på magen, men hade inte gått "omvägen" runt manduca om jag vetat om beco från början. Manducan är kanske lite enklare att ta ett sovande barn ur men becon är å andra sidan enklare när det kommer till ryggbärande, o jag upplever den som något stadigare oxå. Barnet sitter exaakt likadant i båda selara, så för hennes skull spelar det nog ingen roll.

Lycka till o uppdatera gärna!

Liknande trådar

Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 392
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 639
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 989
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag blev pahoppade av en Finsk Lapphund for ett par veckor sedan och efter det ar hon klart misstanksam mot andra hundar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 815
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar