A
ANNIWHOO
Jag har en shettis på 4 år som jag ska köra in. Har tyvärr ingen som hjälper mig ännu och har inte råd att ta prof.hjälp. Men jag har börjat att gå med henne med sele på och tömmar. Ibland under promenaderna "föser 2jaag fram henne så att hon tillslut går framför och jag därbak-där vagnen sen ska va- detta har jag pysslat med i tio veckorca två till tre dagar i veckan och det verkar som om hon tycker att det är skoj. hon protesterar iaf aldrig. Ja jag vet man ska vara minsnt två när man ska köra in och så, men nu är jag ju ensam och jag går lugnt tillväga, jag tror väl att nästa steg är att hon får börja dra lite "småsaker" typ linor, däck och sånt. har dragit med mej gamla julgranar i mina egna händer när vi varit ute och gått och det har hon funkat bra med. försöker även föra en hel del oväsen när jag går bakomså hon ska vänja sig vid det. hon är okoplicerad och positiv till allt jag gör vrkar det som. Det jag fundear på är om jag ska fortsätta med tömkörningen ett tag till eller när tror ni hon kan få börja dra småsaker??
nu vill jag inte höra alla förmaningar om att jag inte ska vara ensam med detta men jag har INGEN som kan hjälpa mig. Shettisen litar på mig och jag är övertygad om att hon och jag kan klara detta tillsammans. Jag är vuxen och väl medveten om riskerna för både mig och henne.
nyfiken på vad ni har för svar att ge mig...
nu vill jag inte höra alla förmaningar om att jag inte ska vara ensam med detta men jag har INGEN som kan hjälpa mig. Shettisen litar på mig och jag är övertygad om att hon och jag kan klara detta tillsammans. Jag är vuxen och väl medveten om riskerna för både mig och henne.
nyfiken på vad ni har för svar att ge mig...