Hur lång tid

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

maja76

Hur lång tid tog det från att ni bestämde för att skaffa barn tills ni var gravida?

Hälsningar Maja
 
Sv: Hur lång tid

Fick min kopparspiral utplockad i oktober månad. Den 11 februari testade vi positivt. Hade ingen större koll på när ägglossning mm infann sig utan körde mest på när vi kände för det.
 
Sv: Hur lång tid

Första gången blev jag gravid fastän jag åt p-piller. Men vi hade funderat på det, så det var ju eg bara bra! Andra gången slutade jag med pillren i början av juli och blev gravid i mitten av augusti.
 
Sv: Hur lång tid

"Efter denna mensen provar vi", sa vi. Och mensen efter det kom aldrig, så en månad kan man väl säga. :)

/Timsetim
 
Sv: Hur lång tid

Ska vi skaffa barn om ett tag, frågar maken?

Nej, säger jag ,NU!!!!! (Har frågat honom om det sedan vi blev tillsammans, för 3 år sedan och han har alltid sagt sen.)

Okej, vi försöker väl då...

Vart inget den månaden men nästa månad så kom inte mensen!!!
Jippi!

(Är i v. 17)
 
Sv: Hur lång tid

bestämde oss, hade ägglossning några dar senare... det tog sig direkt..... (hade kondom som p-medel innan)
 
Sv: Hur lång tid

4 månader. Riktigt snabbt har jag förstått i efterhand.
 
Sv: Hur lång tid

plockade ur min p-stav ur armen 8/7.
testade positivt 11/10, var då i v. 4+4.
hade troligtvis haft ÄL 23/9.

så det tog ca 2,5 månad.

är nu i v. 37+4!
 
Sv: Hur lång tid

Första gången tog det 7 månader, andra gången 2 månader.
 
Sv: Hur lång tid

Jag blev gravid trots p-piller. Tack och lov hände det efter att jag kommit fram till att jag ville ha barn i framtiden, så välkommet är det åtminstone.
 
Sv: Hur lång tid

började försöka i januari ifjol så det blev väl 4:e seriösa försöket då som hon blev till.
ettan försökte vi aldrig, han kom ändå :love:
 
Sv: Hur lång tid

2 år och 8 månader, med hjälp av IVF, slutade i missfall :cry:
Nu har vi precis passerat 3 år och är ännu inte gravida men håller på med IVF nr 2 så vi får väl se vad resultatet på stickan är i mitten av juli!
 
Sv: Hur lång tid

Första försöket med de två första. Med tredje tänkte jag inte ha nåt mer barn, men exet gjorde mig på smällen när jag sov. Jag tycks vara extremt fertil. :smirk:
Lite skrämmande när min nuvarande pojkvän tycks typ göra kvinnor på smällen bara han nyser. :eek:
*man måste se på det med humor för att överleva*:cool:
 
Sv: Hur lång tid

Hur kunde han göra dig på smällen när du sov? Hade han sex med dig när du sov? Och hur kunde du inte vakna? Förklara lite blev smått förvirrad.
 
Sv: Hur lång tid

Japp. Orkar inte ta det så i detalj. Håller på och bearbetar det nu. Det är nog största orsaken till att han är ex i nuläget. Det fanns en tråd som hette "Sex medans hon sover" på äu för ett tag sedan. Verkar inte vara helt ovanligt. Ömsesidig respekt är det iaf INTE. Jag vaknade när han redan var klar.:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 312
Senast: enough
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
386
Senast: The Beast
·
Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 501
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Jag tog mig tid att upptäcka vår skog igår och blev helt förälskad. Så nu vill jag ta med barnen ut, men vi har ingen bärstol ännu och...
Svar
16
· Visningar
1 335
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp